مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از آغاز به کار طرح مردمی کاشت درخت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 18 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان با اعلام این خبر بیان داشت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر هر ایرانی سه اصله نهال در سال و تأکیدات رئیس جمهور در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، این طرح در استان ایلام در زمینه تولید نهال و جانمایی پروژه‌ها در سرلوحه فعالیت‌های این اداره کل قرار گرفت.

وی افزود: در راستای اجرایی نمودن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۱۲ نهالستان فعال در استان وجود دارد با ظرفیت تولید سالانه ۱۸ میلیون اصله نهال که تا کنون ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نهال از انواع گونه‌های جنگلی و فضای سبز تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام بیان داشت: دو نهالستان گرمسیری مهران و دهلران با توان تولید دو بار در سال که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه پس از تخلیه نهالستان و انتقال نهال‌های تولید شده به عرصه و کاشت این نهال‌ها برای بار دوم آماده تولید نهال می‌شوند سهم قابل توجهی در تولید نهال‌های مورد نیاز برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان را دارا هستند.

پیرزادیان ادامه داد: در فاز اول این عملیات ۷۱۰۰ هکتار از عرصه‌های ملی جهت کاشت نهال و بذرکاری جانمایی و نسبت به تهیه طرح و شناسنامه و طرح تیپ مناطق اقدام شده است.

لازم به ذکر است؛ طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در شهرستان مهران با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، معاون فرماندار مهران و جمعی از مسئولین محلی در محدوده بان رحمان شهرستان مهران آغاز شد./ح

 

بیشتر بخوانید

برچسب ها: طرح مردمی ، کاشت درخت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار