معاون قضایی دادستان کل کشور بر تسریع ترخیص کالا از انبارهای بندر امام خمینی (ره) خوزستان در راستای حفظ سلامت آن‌ها و کنترل بازار تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ 24 October 2023

به نقل از دادگستری خوزستان، علی جمادی روز سه‌شنبه در دومین روز از سفر خود به خوزستان در حاشیه بازدید از انبارهای ذخیره کالا بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: انبارهای ذرت، سیمان و اموال تملیکی این بندر نیز باید با سرعت بیشتری ترخیص و تخلیه شوند.

وی گفت: تعیین تکلیف اموال متروکه و کالاهایی موجود در این انبارها که به سرعت فاسد می‌شوند در کمترین زمان ممکن ضروری است.

معاون قضایی دادستان کل کشور در بخش دیگری از این اظهارات بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی خطوط مکانیزه انتقال کالاهای اساسی، شاهد کاهش هدر رفت کالا در انتقال بار و تسریع در فرآیند خروج محموله ها از بنادر استان باشیم.

رئیس دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در این بازدید ضمن گفت‌وگو با مسئولان بندرامام (ره) از شرایط سلامت کالاهای اساسی و آخرین وضعیت ترخیص آن‌ها مطلع شد.

به گزارش ایرنا، معاون دادستان کل کشور در چهارشنبه نیز از برخی واحدهای تولیدی، بندر و گمرکات شهرستان ماهشهر بازدید خواهد داشت.

بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است، سال گذشته حدود ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن کالای اساسی بود. این منطقه ویژه تامین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار