امام جمعه موقت بوشهر با تقدیر از مواضع محکم و مقتدرانه وزیر امور خارجه ایران در حمایت قاطع از ملت فلسطین، گفت: در این زمینه دیپلماسی بسیار فعال و تاثیرگذار در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه در خور تحسین است.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵ 27 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر ویژگی‌های تقوا اجتماعی را برشمرد و اظهار داشت: رعایت تقوا اجتماعی در رهایی انسان از کید، مکر و دسیسه دشمنان اثرگذار است و بهره‌مندی جامعه از برکات الهی از آثار رعایت تقوا اجتماعی است.

خطیب نماز جمعه بوشهر دفع بن‌بست‌ها و گذر از سختی‌ها را از دیگر آثار رعایت تقوا الهی دانست و گفت: فرد و یا جامعه‌ای که تقوا الهی را مورد توجه قرار دارد زمینه رهایی از مشکلات و سختی‌ها برای آن فراهم می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه مسئله فلسطین و مظلومیت غزه، خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین دارای ۲ صحنه مظلومیت و اقتدار است که مقام معظم رهبری بر روی آن تأکیدات فراوانی کردند.

وی صحنه مظلومیت فلسطین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: صحنه‌های جانسوز مردم مظلوم فلسطین در جنایات رژیم صهیونیستی در رسانه‌های مختلف پخش می‌شود، حملات ددمنشانه و وحشی‌گری‌های رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی‌پناه فلسطین در غزه، کشتار کودکان، زنان و اقشار مختلف مردم بی‌دفاع مشاهده می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر، قتل و عام بیش از ۷ هزار نفر مردم مظلوم فلسطین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از این تعداد شهید بیش از ۳ هزار نفر آن کودکان بی‌دفاع هستند.

اسماعیلی، با بیان اینکه رژیم جنایتکار صهیونیست غزه را ویران کرد گفت: بمباران بیمارستان‌ها، منازل و سکوت حاکمان کشور‌های عربی، اسلامی و حمایت دولت‌های مدعی حقوق بشر از جمله جنایت و خیانت‌های دشمنان است.

خطیب نماز جمعه بوشهر صحنه‌های رقت‌بار قتل و عام زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم غاصب اسرائیل با حمایت کشور‌های غربی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این کشتار مردم، صحنه‌های مظلومیت فلسطین است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر صحنه اقتدار جبهه مقاومت فلسطین را برشمرد و افزود: پیروزی‌های ملت فلسطین در تحریم مطلق و الهی شگفت‌انگیز و بی‌سابقه جبهه مقاومت صحنه‌های اقتدار ملت فلسطین است.

وی با بیان اینکه صحنه‌های اقتدار جبهه مقاومت فلسطین در روز‌های اول حماسه طوفان الاقصی چنان ضربه‌ای به اسرائیل غاصب وارد کرد که غیر قابل ترمیم است گفت: این ضربه از نظر امنیتی، نظامی و دیگر امور آنقدر اثرگذار بود که غیرقابل ترمیم و بازسازی است و این اقتدار مردمی است که ده‌ها سال تحت شدیدترین تحریم‌ها، از جمله آب، غذا، دارو و دیگر امور زندگی می‌کنند.

امام جمعه موقت بوشهر، یکی دیگر از صحنه‌های اقتدار جبهه مقاومت فلسطین را عبور از موانع عجیب و غریب رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: رژیم غاصب که دارای شدیرترین ابزار‌های جاسوسی و پیشرفته‌ترین ابزار جاسوسی روی این موانع سخت، دیوار‌های بلند، حسگر‌های عجیب و غریب است جبهه مقاومت حماس فلسطین از همه این‌ها عبور می‌کند و در شهرک‌های اشغالی وارد می‌شوند و چنان ضربه محکم است که تاکنون رژیم غاصب صهیونیستی نتوانسته ابتکارعمل در دست بگیرد.

اسماعیلی، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه را کور دانست و بیان کرد: این حملات رژیم غاصب اسرائیل هدفمند نیست بلکه برای به رخ کشیدن قدرت خودش چنین جنایت در غزه رقم می‌زند، ابتکار عمل دست جبهه مقاومت فلسطین و مبارزین غزه و نشان از اقتدار رزمندگان فلسطینی است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، این سطح آمادگی رزمندگان فلسطینی تحت شدیدترین تدابیر امنیتی را نشان از اقتدار جبهه مقاومت فلسطین دانست و تأکید کرد: حرکت در عمق سرزمین‌های اشغال از دیگر موارد اقتدار رزمندگان فلسطینی است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، اسارت نظامیان رده بالای رژیم اشغالگر قدس را از دیگر مظاهر اقتدار رزمندگان فلسطینی دانست و بیان کرد: فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی از درون آغاز شد و به سبب از هم پاشیدگی رژیم غاصب، امروز صحنه‌گردانی اصلی آمریکای جنایتکار است

وی شکست تاریخی رژیم صهیونیستی و عملیات جبهه مقاومت فلسطین را از قطعات تاریخی بسیار مهم و اثرگذار در آینده حاکمیت غرب دانست و خاطرنشان کرد: تحقق حماسه جبهه مقاومت در ۷ اکتبر و این پیروزی‌های الهی برای فلسطین و امت اسلام و کشور‌های اسلامی نقش تعیین کننده در سرنوشت حاکمیت‌های دنیا در آینده نزدیک دارد.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه این پیروزی‌ها یکی از نقاط تغییر هندسه ساختار سیاسی دنیا می‌شود گفت: ان‌شاءالله به‌زودی این رژیم منحوس صهیونیستی و غاصب و دولت جنایتکار آمریکا هم نابود می‌شود، این مهم شعار نیست بلکه یک واقعیت است.

اسماعیلی، با اشاره به پیچ تاریخی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار پژوهش جوانان و تحقق در این زمینه شد و افزود: مقام معظم رهبری مرداد ماه امسال فرمودند به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، یعنی این گذر تاریخی شیب تند آن طی شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، ادامه داد: این حماسه در فلسطین یکی از قطعات پیج تاریخی است که فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، تکان‌های اول این پیج تاریخی و انحراف مسیر استکبار جهانی را انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی چنان ضربه‌ای به قطار لیبرال غرب وارد کرد که از ریل خودش خارج شد و یکی پس از دیگری پیروزی‌های بزرگ اسلام و مسلمین رخ می‌دهد به‌گونه‌ای که آمریکا در سال‌های گذشته با تهدیدات علیه ایران اسلامی امروز به جایی رسیده که می‌گوید ما با ایران جنگ نداریم و این نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و هراس آمریکای جنایتکار است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به هر دو صحنه مظلومیت و اقتدار فلسطین توجه و منعکس کنند اضافه کرد: صحنه‌های اقتدار جبهه مقاومت فلسطین باید بیشتر نشان داده تا امیدآفرینی در جامعه فراهم شود.

امام جمعه موقت بوشهر، با تقدیر از مواضع محکم و مقتدرانه وزیر امور خارجه ایران اسلامی در حمایت قاطع از ملت فلسطین افزود: در این زمینه دیپلماسی بسیار فعال و تاثیرگذار وزیر امور خارجه در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه درخور تحسین است.

اسماعیلی، با گرامیداشت روز بسیج دانش‌آموزی یکی از برکات انقلاب اسلامی را تربیت نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: نوجوانی که قرار بود در دست استکبار قرار بگیرد و او را تربیت کند به گونه‌ای تربیت شد که امام راحل فرمودند رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله است و کودکان، نوجوانان و جوانان به بصیرت مثال‌زدنی دست یافته‌اند به‌گونه‌ای که بخش زیادی از شهدای جامعه دانش‌آموز هستند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، از خدمات و فعالیت تلاش بسیج دانش‌آموزی در بصیرت‌افزایی و افتخارآفرینی جوانان، نوجوانان و کودکان تقدیر کرد.

سطح‌بندی مراکز حساس، حیاتی و پرخطر

عبدالرحمن کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه پدافند غیرعامل نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها دارد اظهار داشت: پدافند غیرعامل یکی از کارآمدترین روش‌ها در پیشگیری و کاهش آسیب‌ها محسوب می‌شود.

وی ویژگی‌های مختلف در ایران اسلامی را برشمرد و گفت: با این ویژگی‌ها در معرض انواع تهدیدات قرار داریم که باید در حوزه پدافند غیرعامل در این حوزه‌ها توجه ویژه شود.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور پیروزی‌های جبهه مقاومت فلسطین را برشمرد و با بیان اینکه حماسه طوفان الاقصی ضربات جبران‌ناپذیری به بدنه رژیم صهیونیستی وارد کرد افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد دشمن صهیونیستی خسارت زیادی دیده و تاکنون افزون بر ۷ میلیارد دلار خسارت وارده ارزیابی شده است.

کشوری، سقوط سهام و ارزش پول، نابودی صنعت توریسم را بخشی از خسارت وارده شده به رژیم صهیونیستی در حماسه رزمندگان جبهه مقاومت دانست و بیان کرد: سقوط سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش بیکاری، خسارت و تلفات جانی از دیگر آثار حماسه رزمندگان جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به تلفات یک‌هزار و ۵۰۰ نفری صهیونیست‌ها در عملیات رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین خاطرنشان کرد: در عملیات طوفان الاقصی، ضمن انهدام جنگ افزار‌ها، صد‌ها نظامی رژیم غاصب اسرائیل کشته و یا اسیر و در این راستا رزمندگان با نفوذ به سرزمین‌های اشغالی، بسیاری از زندانیان فلسطینی آزاد شدند.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به شکسته شدند گنبد آهنین رژیم صهیونیستی گفت: حماس در عملیات طوفان الاقصی شکستن گنبد آهنین و حضور در شهرک‌های صهیونیستی ادعای این رژیم مبنی بر نفوذناپذیری امنیتی دفاعی آن‌ها را به اثبات رساند.

کشوری، از فروپاشی و نابودی رژیم اشغالگر قدس خبر داد و تصریح کرد: این رژیم چنان ضربه‌ای خورده که امکان بازسازی و جبران شکست‌های خورده را ندارند.

وی در ادامه توجه به زیرساخت‌های حیاتی به ویژه مناطق قابل تهدید را مورد اشاره قرار داد و افزود: دشمن نقاط حساس و حیاتی جامعه به خوبی شناسایی کرده که در این راستا تقویت حفاظت از این مناطق برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی یک ضرورت است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به انجام سطح‌بندی مراکز حساس، حیاتی و پرخطر خاطرنشان کرد: به‌منظور افزایش آمادگی مقابله با تهدیدات احتمالی و صیانت از مردم به‌روزرسانی مراکز حساس و حیاتی در دستور کار قرار دارد.

کشوری از تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در مجلس شورای اسلامی خبر داد و بیان کرد: این قانون برای اجرا دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در جامعه برای جلوگیری از حوادث و پیشگیری از آسیب‌ها گفت: برای مصون‌سازی جامعه و پایداری و مستمر خدمات عمومی باید فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه ترویج شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار