مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با بیان اینکه راه‌های استان بوشهر مجهز به ۱۴۲ کیلومتر روشنایی طولی است، گفت: هزینه سالانه هر یک کیلومتر نگهداری روشنایی راه‌ها ۷۰ میلیون تومان است که در تمام ایام سال توسط اکیپ اداره ایمنی راه‌ها انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 28 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: روشنایی بیش از ۶ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان‌های مختلف استان در نیمه نخست امسال تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای ایمنی جاده‌ها از اولویت‌های این اداره کل است، افزود: همچنین نصب برج روشنایی در ۸ نقطه محورهای مواصلاتی استان به ویژه نقاط حادثه خیز تأمین شد که امیدواریم به کاهش تصادفات این نقاط منجر شود.

اخترشناس با اشاره به سرمایه گذاری ۱۲۲ میلیارد ریالی برای پروژه‌های روشنایی راههای استان از ابتدای امسال، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل روشنایی جاده کلل به زیارت، چاهکوتاه- دویره، کمربندی اهرم، محورهای پلیس راه به عربی شهرستان دشتی، روستای سراج آباد شهرستان دشتستان، ورودی اتوبان بوشهر به عالیشهر، تقاطع آباد در محور اهرم- برازجان و تقاطع دانشگاه آزاد دیلم بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تأمین اعتبارات مورد نیاز، ۱۸ کیلومتر روشنایی طولی دیگر نیز تا پایان امسال به سامانه روشنایی جاده‌ای استان اضافه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر درباره شاخص‌ترین پروژه‌های در دست اجرا بیان کرد: ادامه کمربندی‌های اهرم و چغادک، پل میدان میوه و تره بار برازجان، محورهای چاهکوتاه -دویره، آبپخش-سعدآباد، بنه گز- عالیشهر- بلوارهای آبپخش، برازجان-نینیزک و میدان بصیرت به تقاطع زائر عباسی شهرستان دشتی در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار می‌باشد که تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

اخترشناس با بیان اینکه راه‌های استان بوشهر مجهز به ۱۴۲ کیلومتر روشنایی طولی است، گفت: هزینه سالانه هر یک کیلومتر نگهداری روشنایی راهها ۷۰ میلیون تومان است که به صورت جاری در تمام ایام سال توسط اکیپ اداره ایمنی راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار