دبیر جشنواره انار تفت:
دبیر چهارمین جشنواره انار تفت از برگزاری این جشنواره در سه نقطه شهر تفت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 29 October 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، ابراهیم احمدی در نشست خبری جشنواره انار که در باغ صدری شهرستان تفت برگزار شد با اشاره به اینکه رویکرد جشنواره انار اقتصادی کردن باغات شهرستان تفت و تغییر کشت و رقم انار است اظهار کرد: ۲۰ درصد انار تفت تازه خوری و ۸۰ درصد آن انار گِل تفت است به این معنی که پوسته کلفت و ضخیم دارد و باید در این ماه از درخت چیده و در انبار تا اسفند ماه ذخیره شود تا پوست آن نازک و دانه آن خوش اب و رنگ شود.

دبیر جشنواره انار شهرستان تفت با اشاره به اینکه این جشنواره با استقبال بسیار خوبی همراه بوده گفت: امسال جشنواره در مکان‌های مختلف برگزار می‌شود و علاوه بر باغ صدری، در کانون ملی ولایت و عمارت باغشهر نیز با برپایی نمایشگاه‌هایی از محصول انار و فرآورده‌های مرتبط و نیز غرفه‌هایی جهت معرفی آداب و رسوم، صنایع دستی و توانمندی‌های محلی این جشنواره میزبان عموم مردم خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه در این جشنواره برنامه‌های شاد را به دلیل جنگ اسرائیل با غزه فراهم نکرده‌ایم افزود: افتتاخیه و اختتامیه این جشنواره در محل باغ صدری به ترتیب ۱۱ و ۱۸ آبان ماه برگزار خواهد شد و در این هشت شب شاهد برپایی جشنواره در شهرستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در تمام روزهای برگزاری جشنواره در هر سه محل در نظر گرفته شده، برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد البته همانطوری که بیان شد برنامه‌های متعددی برای این جشنواره در نظر گرفته شده بود اما به دلیل جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و ناراحتی که در جامعه از بابت این جنایت‌ها و کشتار مردم مظلوم فلسطین وجود دارد برنامه‌ها محدودتر شده است.

بهمن نعمت الهی کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان تفت هم در این نشست با اشاره به اینکه شهرستان تفت یکی از قطب‌های اصلی کشور  در حوزه تولید انار به حساب می‌آید عنوان کرد: انار تفت به لحاظ کمی و کیفی در کشور در جایگاه‌های برتر قرار دارد.

وی سطح زیر کشت انار در شهرستان تفت را یک هزار و 130 هکتار دانست و افزود: در شهرستان تفت 19 هزار و 350 بهره بردار در حوزه انار فعالیت دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار