مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خرید ۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان در سال جاری، گفت: هزینه کل گندم خریداری شده حدود هفت هزار میلیارد ریال بود که کل این مبلغ پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 30 October 2023

یزدان یگانگی تابناک چهارمحال و بختیاری، گفت: در سال جاری ۵۰ هزار تن از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: البته امسال بخش خصوصی نیز به خرید توافقی گندم ورود پیدا کرد و خرید حدود ۲ هزار تن از کل میزان گندم خریداری شده توسط این بخش انجام شد.

وی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود که حدود یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان نیز به عنوان مبلغ تشویقی از سوی دولت درنظر گرفته شد و درمجموع گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان خریداری شده است.

یگانگی عنوان کرد: مبلغ کل گندم خریداری شده از کشاورزان چهارمحال و بختیاری حدود هفت هزار میلیارد ریال بود که کل این مبلغ به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خرید گندم در سال جاری مربوط به شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات انجام شده امسال افزایش مراکز خرید بوده و علاوه بر سیلو شهید استکی مراکز خرید گندم در شهرستان‌های استان نیز افزایش پیدا کرد که این موضوع در بالا رفتن میزان خرید موثر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار