شناسایی پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه، دعوت از سرمایه گذاران خارج از استان، یافتن منابع جدید، تولید کالا، تربیت نیروی کار، صادرات و واردات، رونق بازار و رشد اقتصادی نیز از عوامل مهم توسعه یافتگی هر منطقه و استان است.
کد خبر: ۱۱۳۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 30 October 2023

تابناک ایلام :: بدیهی است که پیشرفت اقتصادی در هر منطقه رکن مهم توسعه است، جذب سرمایه گذار، نقش چشمگیری دررونق و پیشرفت هر منطقه دارد.

شناسایی پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه، دعوت از سرمایه گذاران خارج از استان، یافتن منابع جدید، تولید کالا، تربیت نیروی کار، صادرات و واردات، رونق بازار و رشد اقتصادی نیز از عوامل مهم توسعه یافتگی هر منطقه و استان است.

یکی از راه‌های مهم و حیاتی که فرماندار آبدانان در این مسیر از آن استفاده کرده، دعوت ازسرمایه گذار‌ها ونیرو‌های متخصص در رشته‌های مختلف با توانمندی‌های متفاوت است.

دراین خصوص دعوت از برادر شهیدتهرانی مقدم وحضور ایشان در منطقه نوید از روز‌های خوش چرخش فعالیت‌های کارگا‌های تولیدی است.

رحمانی فرماندار آبدانان بر خروج آبدانان از رکود تاکید کرد و گفت:باتلاش‌های شبانه روزی برای جذب سرمایه گذار، رفع موانع سر راه شرکت‌های تولیدی و خدماتی نیمه کاره و همچنین استفاده از ظرفیت‌های جوانان نخبه و جویای کار می‌توان آینده‌ای روشن برای این شهرستان رقم زد.

در این راستا، کشتارگاه صنعتی دام و طیور پرچین پر آبدانان مورد بازدید وارزیابی قرارگرفت، فرماندار آبدانان دراین بازدید گفت: مراحل اجرای این طرح (کشتارگاه دام وطیور) درشهرستان آبدانان درسال ۹۳ با اعتبار بالغ بر۴ میلیارد تومان ازمحل صندوق توسعه ملی باعاملیت بانک سپه و تخصیص ۱۲ میلیارد تومان ازطرف بخش خصوصی شروع شد.

محمدرحمانی افزود: این پروژه درحال حاضر با۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی وآماده سازی ۶۰ درصد ماشین آلات مورد نیاز راکد مانده است.

کورش شهبازی، رئیس هئیت مدیره کمبود اعتبار، اوج گرفتن تورم برای ادامه روند ساخت را باعث و از علل عمده توقف پروژه عنوان کرد و افزود:با بهره برداری ازاین طرح می توان زمینه اشتغال ۲۰۰ نفربه صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی دراهمیت این کشتارگاه اشاره کرد: این کشتارگاه با کشتار ۸ هزار قطعه مرغ درساعت علاوه براین که نیاز استان بر طرف می سازد بلکه نیاز استان‌های همجوار را نیز تامین می کند.

دراین بازدید تهرانی مقدم، مسئول فرهنگی شهید تهرانی مقدم هم ضمن آشنایی با توانمندی ها و پتانسیل‌های شهرستان قول‌های مساعدی دادند که در برگشت به تهران تصمیمات مهمی در راستای رونق اقتصادی درمنطقه اتخاذ خواهد داشت. /م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار