عملیات مرمت و ساماندهی حریم درجه ‌یک مسجد جامع فرومد در شهرستان میامی پایان یافت.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 31 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدصادق رضویان، مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از پایان عملیات مرمت و ساماندهی حریم درجه یک مسجد جامع فرومد در شهرستان میامی خبر داد و اظهار کرد: در این مرحله از مرمت اصلاح ناودان‌ها، ادامه اجرای سنگ‌فرش و اصلاح پیاده‌رو و هدایت و دفع آب‌های سطحی حریم درجه یک مسجد جامع فرومد میامی انجام شد.

وی افزود: مرمت کف‌فرش سنگی، جداره داخلی مسجد، آبراه، دفع و اصلاح شیب معبر مجاور و اصلاح ناودان‌ها، بندکشی، اجرای رخ‌بام آجری، سامان‌دهی محوطه غربی شامل برداشت نخاله‌ها و آوار‌ها و تسطیح محوطه، شیب بندی و هدایت آب‌های سطحی در مراحل قبلی انجام شده است.

رضویان افزود: این بنا یکی از آثار ارزشمند معماری دوره خوارزمشاهیان است که به‌صورت دو ایوانی ساخته شده و متشکل از ۲ ایوان شمالی و جنوبی است و به شماره ۳۴۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش فارس؛ دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش، جنگل‌های زیبای دشت شاد و نام‌نیک، مسجد و حمام آقایان، کاروانسرای شاه‌عباسی، آب‌انبار‌های قدیمی، برج‌های زیبا و یخچال قدیمی از آثار طبیعی و تاریخی میامی محسوب می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار