مسلم اولاد قباد، مرد سال فوتسال آسیا می‌گوید: با تیم ملی ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا شده‌ام، قهرمان آسیایی دانشجویان و قهرمان چمپیونز لیگ با تیم پالما نیز شده‌ام و دوست دارم با این تیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی و با تیم ملی ایران نیز قهرمان جام جهانی شوم.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ 03 November 2023

به گزارش تابناک لرستان، روز سه‌شنبه نهم آبان ماه و پس از یک وقفه ۴ ساله، آئین برترین‌های سال آسیا در قطر برگزار شد.

در این مراسم، مسلم اولاد قباد از ایران اسلامی توانست جایزه بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا را دریافت کند، عنوانی که بدون تردید حاصل درخشش و نمایش‌های فوق العاده این بازیکن لرستانی در تیم ملی فوتسال و همچنین باشگاه پالما اسپانیا است.

اولاد قباد که فوتسال را از مسابقات دانش‌آموزی شروع و از ۱۶ سالگی این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند، در آستانه ۲۷ سالگی توانست عنوان مرد سال فوتسال آسیا را از آن خود کند.

مرد سال فوتسال آسیا اکنون در تیم پالما اسپانیا توپ می‌زند و امیدوار است با کمک هم تیمی‌هایش قهرمان این فصل از رقابت‌ها شود.

با مسلم اولاد قباد؛ فوتسالیست موفق لرستانی دقایقی را به گفت‌وگو نشستیم که ماحصل آن را می‌خوانید.

با توجه به درخشش اخیرتان و کسب مقام ارزشمند مرد سال فوتسال آسیا، انتظارات در سطح باشگاهی و ملی از شما بالا رفته است، چه برنامه‌ای برای تثبیت این موفقیت و تکرار عنوان برتری دارید؟

قطعا جایزه مرد سال آسیا تنها متعلق به مسلم اولاد قباد نیست و تعلق به همه بچه‌های تیم ملی فوتسال دارد، چرا که تک تک بازیکن ها برای موفقیت تیم تلاش کردند و ثمره زحمات آن‌ها تنها در این موفقیت خلاصه نمی‌شود.

خیلی خوشحال بودم که در این مراسم شرکت کردم و توانستم در بخش بهترین بازیکن فوتسال آسیا عنوان برترین را از آن خود کنم، بدون شک این موفقیت انگیزه زیادی را برای ارائه بهترین عملکرد در بازی‌های باشگاهی و ملی برایم رقم خواهد زد.

از واکنش بازیکنان تیم ملی و همچنین هم تیمی‌هایتان در پالما پس از کسب این موفقیت بگویید؟

واکنش‌ها که بسیار خوب و انگیزه‌بخش بود، چه از طرف بچه‌های تیم ملی و چه هم باشگاهی‌هایم، حتی سرمربی و مدیرعامل پالما بسیار خوشحال شدند از اینکه بازیکنی از پالما، مرد سال آسیا شده است.

پیشنهادی از سوی تیم‌های برتر دنیا پس از کسب این عنوان داشتید؟

اکنون در بالاترین لیگ جهان بازی می‌کنم و پالما نیز تیم کوچکی در سطح فوتسال اسپانیا نیست، قهرمان لیگ برتر اروپا شدیم و شرایط فوق‌العاده‌ای را هم در حال حاضر داریم، ضمن اینکه با پالما قرارداد دارم و فعلا به هیچ تیم دیگری فکر نمی‌کنم.

 

با توجه به اینکه در سطح یک فوتسال دنیا بازی می‌کنید، کسب عناوین برتر جهانی نیز برای شما دور از انتظار نخواهد بود.

حقیقتا خیلی کمتر به فکر کسب عناوین فردی هستم و تمام سعی و تلاشم این است که عناوین تیمی را به دست بیاوریم، اینکه مجدد با پالما قهرمان لیگ اروپا و با تیم ملی در جام جهانی خوش بدرخشیم.

با این تعابیر کسب عناوین برتر جهانی برای یک فوتسالیست ایرانی دست یافتنی است؟

همین الان به نظرم این مهم محقق شده، سال گذشته من و حسین طیبی به همراه پالما قهرمان لیگ شدیم و یک مقام تیمی فوق‌العاده بالایی را کسب کردیم، عنوانی که در فوتبال نیز سابقه نداشته است و ما آن را به دست آوردیم.

پالما اکنون در چه شرایطی قرار دارد و چه عنوانی را برای پایان فصل تیم پیش‌بینی می‌کنید؟

سال قبل قهرمان چمپیونز لیگ شدیم و امسال در لیگ اروپا حاضر شدیم و سه بازی را نیز انجام دادیم و به عنوان سرگروه از گروه خودمان بالا رفتیم.

امسال بازی‌های خیلی فشرده‌ای داریم، سوپرکاپ اسپانیا، کوپاد اسپانیا، مسابقات لیگ و جام حذفی و البته تمام تلاشمان این است به مرحله فینال مسابقات صعود کرده و قهرمان شویم.

لیگ اسپانیا بالاترین سطح را داشته و بهترین لیگ جهان است، بنابراین بازیکنان شاغل در این لیگ باید از آمادگی بدنی بالایی برخوردار باشند، در پالما نیز برای هر پست چند بازیکن مطرح حضور دارد و برای فیکس شدن باید خیلی تلاش کرد و از نظر فیزیکی در سطح بالایی قرار داشت.

با پالما تا چه زمانی قرارداد دارید و چشم‌اندازی برای پیوستن به تیم‌های دیگر دارید؟

یکسال دیگر با این تیم قرارداد دارم و به همین دلیل نمی‌توانم با تیم دیگری وارد مذاکره شوم، ضمن اینکه شرایط حرفه‌ای نیز همین را می‌گوید، امیدوارم در این مدت با پالما همچنان بدرخشم و عناوین قهرمانی را کسب کنیم.

 

از شرایط تیم ملی فوتسال برایمان بگویید، اینکه  بازیکنان در چه سطحی از آمادگی قرار دارند و انگیزه بچه‌ها برای کسب عناوین قهرمانی در رقابت‌های پیش رو چگونه است؟

خدا را شکر وضعیت تیم ملی خوب و شرایط مطلوبی داریم، تورنمنت اخیر برزیل را رفتیم که خیلی عالی بود، ما باید بیشتر با تیم‌های بزرگ و مطرح دنیا بازی کنیم تا ضمن کسب تجارب بیشتر و بالا بردن شرایط ذهنی و بدنی، در رقابت‌های بین‌المللی عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم.

فوتسال ایران آینده خوبی دارد و در آسیا همواره قهرمان بودیم و سومی جهان را داریم، امید که این روند ادامه‌دار باشد و در جام جهانی نیز قهرمان شویم.

از طرفی توانایی فوتسالیست‌های ایرانی بسیار بالا است، اما برای درخشش در رقابت‌ها، باید از نظر مالی و سخت افزاری نیز شرایط برای آن‌ها فراهم شود، اینکه تیم‌ها به سمت حرفه‌ای شدن پیش بروند.

هدف گذاری مرد سال آسیا برای مسابقات پیش‌رو و ادامه ورزش حرفه‌ای خود چیست؟

قبل از مسابقات جام جهانی، مسابقات جام ملت‌های آسیا را داریم که مهمترین رویداد برای تیم ملی محسوب می‌شود، چرا که انتخابیه جام جهانی است و باید در این مسابقات نتایج خوبی را برای صعود کسب کنیم.

مشکلی که وجود دارد این است که جام ملت‌ها در فیفا دی نیست و باشگاه پالما فعلا برای حضور در تیم ملی با ما موافقت نکرده، اما تمام تلاشمان این است که با یک عملکرد خوب باشگاه را راضی نگه داریم تا تیم ملی را در جام ملت‌ها همراهی کنیم.

با تیم ملی ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا شدم، قهرمان آسیایی دانشجویان و قهرمان چمپیونز لیگ با تیم پالما شدم و دوست دارم با این تیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی و با تیم ملی ایران نیز قهرمان جام جهانی شوم.

در نظر دارم که به بچه‌های لرستان و شهرستان کوهدشت کمک کنم و آنجا بتوانم در پیشرفت ورزش فوتسال استان گام برداشته و موثر واقع شوم.

اکنون اگرچه شرایط تیم‌داری در این استان را ندارم، اما برای آینده به آن فکر کرده‌ام.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار