اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد: براساس آمار تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه ۱۴ آبان ماه، شهرستان سپیدان از توابع استان فارس با حدود ۱۶ میلی متر در صدر میزان بارندگی سال زارعی ( مهرماه تا اریبهشت سال بعد)‌ قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 05 November 2023

مدیر کل هواشناسی استان فارس روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا،‌ گفت:‌ پس از شهرستان سپیدان که بیشترین میزان را در سال زراعی دارد، منطقه ایزد خواست و سده اقلید با ۱۲ میلی متر، آباده و سد درود زن با ۱۱، صفاشهر با هفت،‌ ‌پاسارگاد، ‌زرقان، فیروزآباد هم با پنج میلی متر در جایگاه بعدی قرار دارند و در شیراز هم یک میلی مترگزارش شده است .

مسعود حقیقت اضافه کرد:‌ میزان بارندگی در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ در شهرستان سپیدان ۷۵ میلی متر باران باریده است و شیراز هم ۴۱ میلی متر بوده است.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه ایزد خواست ۹ و در آباده هم ۶ میلی مترگزارش شده است.

صفا شهر خنک ترین

وی اظهار کرد :‌ حداقل دمای شهر شیراز تا بامداد امروز به ۱۰ درجه و حداکثر آن ۲۴ درجه گزارش شده است.

همچنین لامرد با ۳۳ درجه بالای صفر گرمترین نقطه فارس به خود اختصاص داد و در خرم بید هم میزان هوا به صفر درجه رسید تا خنک ترین شهر را به خود اختصاص دهد.


به گزارش ایرنا پیشتر اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد ۱۱ آبان ماه ، نسبت به فعالیت سامانه بارش پراکنده باران، ‌رعد و برق و افزایش وزش باد به مدت چهارروز در استان فارس هشدار داده بود

برچسب ها: بارش ، باران ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار