کد خبر: ۱۱۳۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ 06 November 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

قرآن کریم کتاب نور و هدایت بشریت از سوی خداوند متعال بر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی برای مردم نازل شد تا بشریت با توسل و تمسل جستن به این کتاب نور هدایت به رستگاری و روشنایی دست یابند. استفاده از آیات و مفاهیم قرآنی در زندگانی برای مردم یک توفیق بزرگ است.

خانواده ها برای ترویج فرهنگ قرآنی در بین فرزندان و اعضای خانواده بسیار باید تلاش کنند تا این گنجینه به فراموشی سپرده نشود و در بطن زندگی بکار گرفته شود. این روز ها دنیای دیجیتالی و مجازی فرصت بسیاری از فعالیت ها و کارها را از مردم گرفته است.

اما نباید قرآن خوانی را به وقت و مکان خاصی مکول کرد بلکه باید در همه شرایط از این سرچشمه نو و معرفت بهره برد. تلاوت و تمسک جستن به قرآن عامل موفقیت انسان در دو جهان است. تضمین کننده رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی می باشد.

قرآن کریم مشعلی نورانی است که انسان را از جهل و نادانی به حیات رستگاری می رساند، نسل های جوان، نوجوان و کودکان باید این گوهر ناب را در زندگی خود سرلوحه قرار دهند.

فراموشی قرآن آثار جبران ناپذیری دارد، غفلت و بی توجهی به کلام الهی خسران را به همراه دارد، خانواده های ایرانی برای داشتن زندگی سعادتمند ملاک را عمل به آموزه های الهی قرار دهند و برای پرورش آینده گان توجه به فرایض خداوند متعال را سرلوحه کار خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار