نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: امروز متأسفانه با تهاجم فرهنگی گسترده و بی‌توجهی به فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ 06 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در مراسمی با حضور شماری از مردم سمنان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های روز قیامت، آن است که همه آنچه انسان در دنیا پنهان کرده آشکار می‌شود و در آیه ۹ سوره «طارق» می‌خوانیم: «یوْمَ تُبْلَی السَّرَائِرُ».

وی بیان کرد: همچنین در آیه ۳۰ سوره مبارکه «آل‌عمران» آمده است که «یوْمَ تَجِدُ کلُّ نَفْسٍ مَا عَمِلَتْ مِنْ خَیرٍ مُحْضَرًا وَمَا عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بین‌ها وَبَینَهُ أَمَدًا بَعِیدًا وَیحَذِّرُکمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ»؛ روزی که هر کس، آنچه را از کار نیک انجام داده، حاضر می‌بیند و آرزو می‌کند میان او و آنچه از اعمال بد انجام داده، فاصله زمانی زیادی باشد. خداوند شما را از (نافرمانی) خودش، بر حذر می‌دارد و خدا نسبت به همه بندگان مهربان است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: روز قیامت ماهیت همه اعمال و نیت‌ها روشن می‌شود. ممکن است فردی در دنیا عملی انجام دهد؛ ولی برخلاف آن تبلیغ و رفتار کند. ممکن است به دنبال ریاست باشد؛ اما خودش را خدمتگزار جا بزند.

روز قیامت جای پرده‌پوشی نیست

مطیعی بیان کرد: روز قیامت جای پرده‌پوشی نیست؛ چراکه پرده‌ها کنار می‌رود و در آن روز است که هیچ‌کس نمی‌تواند کاری کند. باید تلاش کنیم صورت آخرتی اعمال خود را در همین دنیا اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: مار، عقرب و آتش در قبر و قیامت صورت باطنی کار‌ها و اعمال ناپسند و زشتی است که افراد در دنیا انجام می‌دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: امیدواریم خداوند متعال همه ما را از انجام کار‌هایی که باعث رسوایی ما در روز قیامت شود، مصون بدارد.

تهاجم فرهنگی گسترده علیه ایران

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان گفت: از رسول خدا، حضرت محمد مصطفی (ص) در مورد آیه شریفه ۱۸ سوره نبأ که می‌فرماید «یوْمَ ینْفَخُ فِی الصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْوَاجًا» سؤال شد؛ روزی که در صور دمیده می‌شود و گروه گروه وارد محشر می‌شوند.

مطیعی بیان کرد: از آنجا که امروز متأسفانه با تهاجم فرهنگی گسترده و نیز بی‌توجهی به عفاف و حجاب مواجه هستیم، لازم است ابعاد این روایت سنگین را بیان کنیم.

وی تصریح کرد: رسول اکرم (ص) فرمود «در روز قیامت ۱۰ گروه از امت من در محشر حاضر می‌شوند: عده‌ای مانند بوزینه و میمون، عده‌ای مانند خوک، برخی در حالی که پاهایشان بالا و سرشان پایین است به سمت جهنم کشیده می‌شوند، عده‌ای کور و نابینا و برخی کر و گیج هستند، گروهی در حالی که زبان خود را می‌جوند وارد قیامت می‌شوند، عده‌ای نیز با دست و پای بریده وارد می‌شوند» این‌ها نشان می‌دهد روز قیامت روز دشوار و سختی است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان گفت: امیدواریم شیعیان امیرالمؤمنین علی (ع) و امت پیامبر (ص) مراقب باشند مشمول این افراد نشوند.

مطیعی بیان کرد: فرمود کسانی که واسطه کار حرام می‌شوند در صحرای قیامت مانند میمون وارد می‌شوند، افرادی که معامله باطل می‌کنند به‌صورت خوک وارد محشر می‌شوند، رباخواران در قیامت سرنگون خواهند بود، کسانی که ظلم و ستم کردند و در امر قضاوت، عدالت پیشه نکردند در قیامت کور وارد می‌شوند، کسانی که دیگران را به عمل خوب توصیه می‌کنند، اما خودشان انجام نمی‌دهند در قیامت زبان خود را می‌جوند.

وی بیان کرد: نکته مهم این روایت، آن است که آبروریزی در قیامت بسیار بد و سخت است و باید در دنیا مراقب باشیم تا در روز قیامت در امنیت قرار گیریم.

اشاعه فحشا با زبان

مطیعی بیان کرد: آیه شریفه «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قولوا قَولًا سَدیدًا» بسیار مهم است؛ خداوند متعال می‌گوید‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید، تقوای الهی داشته باشید و گفتارتان مستحکم و استوار باشد!

وی گفت: دروغ، تهمت و شایعه‌پراکنی قول غیرسدید محسوب می‌شوند. یکی دیگر از مصادیق قول غیرسدید که باید مراقب آن باشیم، «اشاعه فحشا با زبان» است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: فحشا در لغت و اصطلاح با یکدیگر اندکی تفاوت دارند. در آیه ۱۹ سوره نور داریم «إِنَّ الَّذِینَ یحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»؛ کسانی که دوست دارند زشتی‌ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است و خداوند می‌داند و شما نمی‌دانید!

مطیعی گفت: فاحشه و فحشا در اکثر مواردی که در قرآن مجید به آن اشاره شده، به معنای عمل منافی عفت و آلودگی‌ها و انحرافات ناموسی است؛ اما در معنای عام به مفهوم هر کار زشت و ناپسندی است.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید برای آن‌ها که حتی ترویج فحشا در جامعه را دوست دارند، عذاب سختی هم در دنیا و هم در آخرت در نظر گرفته شده است. ترویج فحشا گاهی به عمل کردن یا گفتن است و گاهی به ایجاد زمینه‌های گناه.

اگر فردی گناهی را دید، باید نهی از منکر کند

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: بسیاری از گناهان در دنیا آثار خود را نشان می‌دهند؛ مانند آثار مخرب اجتماعی یا حد خوردن؛ اما همه گناهان در آخرت عواقب سخت و قطعی خواهند داشت.

مطیعی گفت: امام صادق (ع) فرمود کسانی که موضوعی را با چشم خودشان از یک مؤمن دیدند یا با گوش خودشان شنیدند، اگر آن را برای دیگران نقل کنند، مشمول آیه ۱۹ سوره «نور» خواهند شد.

وی تصریح کرد: اگر فردی گناهی را دید، باید نهی از منکر کند؛ نه آنکه آن را در جامعه پخش کند و قبح آن را بریزد. در گناهان خاص نظیر گناهان مربوط به انحرافات جنسی حتماً باید چهار فرد عادل شهادت دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: در مباحث قضائی فلسفه اینکه اثبات عمل منافی عفت به شاهد عادل نیاز دارد، آن است که قبح گناه نریزد. اگر سه نفر برای انجام یک عمل منافی عفت نسبت به فرد دیگری شهادت دهند؛ اما نفر چهارم حاضر نشود، قاضی برای آن‌ها حکم قذف را جاری می‌کند تا از اشاعه فحشا جلوگیری شود.

اشاعه فحشا در فضای مجازی

مطیعی ادامه داد: در مورد فضای مجازی برای اشاعه فحشا قوانینی وضع شده است. در ماده ۷۴۲ قانون جرائم رایانه‌ای برای افرادی که از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی نسبت به انتشار محتوای مستهجن اقدام کنند، مجازات مختلفی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت اشاعه فحشا در جامعه اسلامی مجاز نیست و به مجرد دیدن یا شنیدن، نمی‌توان آبروی مؤمن را برد. امیدواریم خداوند متعال ما را در عمل به آموزه‌های قرآنی و دینی یاری کند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان افزود: یکی از پیامد‌های اشاعه فحشا در مورد مؤمنان آن است که خدای‌نکرده ممکن است خود فرد اشاعه دهنده، دچار آن شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار