معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: خدمات درمان ناباروری و کمک بهداشت باروری باید برای مردم کم‌هزینه باشد، همچنین دستگاه‌های مجری تا جایی که امکانات در اختیار دارند در این حوزه‌ها به مردم خدمات ارائه دهند.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰ 06 November 2023

به گزارش تابناک لرستان، احسان یاوری عصر امروز در چهارمین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اشاره تاکید مقام معظم رهبری در حوزه فرزندآوری و اهمیت این مساله گفت: کنار حل مشکلات اقتصادی کشور، باید برای تغییر انگاره‌های غلط نقش‌بسته در اذهان جامعه درباره جمعیت و فرزندآوری، کار فرهنگی در اولویت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر موضوع فرزندآوری را صرفاً به اقتصاد و رفاه گره بزنیم، مساله جمعیت حل نخواهد شد چرا که میزان فرزندآوری با رفاه رابطه مستقیمی ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه طی دو ۲ دهه فرهنگ مربوط به فرزندآوری در جامعه تغییر کرده و تغییر مجدد آن نیازمند به فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: باید متوجه بود که منافع و مضرات این مساله مشمول همه خواهد شد از این‌رو همه باید با درک فوریت مسئله به آن ورود کنند.

یاوری با تاکید بر استفاده از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی برای تبیین موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری بیان کرد: باید با خلاقیت هنرمندانه و فرهنگی به‌ویژه استفاده از ظرفیت کارشناسان دینی و مبلغین، فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: خدمات درمان ناباروری و کمک بهداشت باروری باید برای مردم کم‌هزینه باشد، همچنین دستگاه‌های مجری تا جایی که امکانات در اختیار دارند در این حوزه‌ها به مردم خدمات ارائه دهند و قرارگاه جوانی جمعیت استان نیز از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه حمایت خواهد کرد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار