جانشین استاندار فارس در شورای سلامت گفت: بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی (ipd) از ۸ به ۱۸، راه اندازی خط تلفن گویا برای بیماران خارجی در مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) علاوه بر زبان فارسی، به زبان‌های عربی و انگلیسی، جلسات مستمر با سفرای کشور‌های هدف حوزه سلامت، پیشرفت قابل توجه در زیر ساخت‌های شهر سلامت، طرح توسعه بیمارستان پیوند، بیمارستان رسول اعظم و تخصیص زمین‌های شهر دانشگاهی را از دستاورد‌های توسعه گردشگری سلامت در فارس دانست.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 07 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد فرخ زاده با اشاره به طرح ساماندهی مترجمین حوزه سلامت گفت: در شورای راهبردی گردشگری سلامت برای تمام مدت حضور گردشگر سلامت در فارس برنامه ریزی شده و به زودی هم از فعالیت راهنمایانی که کارت و مجوز فعالیت ندارند، جلوگیری می شود.
جانشین استاندار فارس در شورای سلامت با بیان اینکه از سال گذشته مترجمان و تسهیل گران سلامت فارس در طرح ساماندهی و صدور کارت مجوز فعالیت شرکت کرده و دوره‌های آموزشی را گذرانده اند، گفت: در آخرین جلسه شورای راهبردی گردشگری سلامت استاندار فارس از متولیان اجرایی خواست تا از این پس از فعالیت مترجمین بدون مجوز جلوگیری کنند که به زودی این دستور ابلاغ خواهد شد.
فرخ زاده با تقدیر از اتحاد، انسجام و همدلی بین سازمانی که در حوزه توسعه گردشگری سلامت به وجود آمده است، خاطر نشان کرد: در کمیته گردشگری سلامت که دو هفته یک بار با حضور نمایندگان پنج وزارت خانه دست‌اندرکار گردشگری سلامت در این معاونت تشکیل میشود، مشکلات و راهکار‌های توسعه به صورت چالشی مطرح و تاکنون با همکاری همه دستگاه‌ها، منجر به تصمیمات موثری برای استان شده است.
فرخ زاده اشاره‌ای هم به ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز بند ب در این حوزه داشت و افزود: پس از خراسان، فارس با تشکیل انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت در حال تدوین برنامه و استراتژی حضور موثر بخش خصوصی در مسیر توسعه این صنعت است.
وی با تاکید بر بالا بودن میزان اشتغال در حوزه گردشگری سلامت به معرفی بازار‌های هدف و جدید در جهت گیری‌های آینده و طرح توسعه این صنعت اشاره کرد.

فرخ زاده رشد بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی (ipd) از ۸ به ۱۸، راه اندازی خط تلفن گویا برای بیماران خارجی در مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) علاوه بر زبان فارسی، به زبان‌های عربی و انگلیسی، جلسات مستمر با سفرای کشور‌های هدف حوزه سلامت، پیشرفت قابل توجه در زیر ساخت‌های شهر سلامت، طرح توسعه بیمارستان پیوند، بیمارستان رسول اعظم و تخصیص زمین‌های شهر دانشگاهی را از دستاورد‌های توسعه گردشگری سلامت در فارس دانست.
معاون استاندار فارس برخی موانع و مشکلات توسعه این صنعت از جمله طولانی بودن فرآیند درمان، عدم رعایت حقوق گردشگران سلامت، گرانی برخی تجهیزات، نرخ‌های دو گانه و چندگانه درمان و تبلیغات نامنظم را برشمرد و تاکید کرد باید با رفع این مشکلات بهترین نوع خدمات را ارائه بدهیم و نجات جان بیماران و میزان رضایت مندی آن‌ها بهترین پاداش برای تلاش‌ها در این حوزه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار