ردیابی آفت خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی خرما در نخلستان‌های جویم در حال اجراست.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ 08 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویم گفت:برای نخستین بار در مهرماه ۱۲ اصله نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در یکی از باغ‌های این شهرستان شناسایی شد.
حسین وطن دوست افزود: با توجه به شدت آلودگی تعداد دو اصله نخل آلوده به سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان جویم امحا و تعداد ۱۰ اصله‌ی دیگر توسط فرد ماهر تیمار شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۰ هکتار از باغ‌های شهرستان جویم به نخیلات اختصاص دارد، گفت: پایش میدانی این نخیلات توسط نیروی ماهر تجربی و کارشناسان جهاد کشاورزی آغاز و تا کنون در سطحی بیش از ۷۰ هکتار انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویم گفت: ردیابی آفت خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی خرما از طریق نصب تله‌های فرمونی در نخلستان‌های شهرستان جویم مد نظر است و تا کنون این نوع از تله‌ها در بیش از ۹ باغ در مناطق مختلف شهرستان نصب شده است.
وی با بیان اینکه ردیابی مستمر آفت در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است، اضافه کرد: توصیه‌های لازم در خصوص آفت سرخرطومی حنایی در قالب برگزاری بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی، نصب بنر و اطلاع‌رسانی‌های عمومی انجام شده است.
وطن دوست با تاکید بر اینکه نقل و انتقال پاجوش آلوده به سرخرطومی حنایی مهم‌ترین عامل گسترش این آفت به شمار می‌آید، افزود: باغداران به طور ویژه از نقل و انتقال هرگونه پاجوش نخل بدون هماهنگی با مدیریت جهاد کشاورزی خودداری کنند.

برچسب ها: آفت ، سوسک سرخرطومی ، نخل ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار