مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: کاهش زمان خاموشی یکی از مولفه‌های رضایت‌مندی مردم است در این راستا این شرکت در ۶ ماهه نخست امسال در نرخ کاهش خاموشی رتبه اول کشور را کسب کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 08 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت مردم غزه در کشتار وحشیانه توسط رژیم جعلی صهیونیستی اظهار داشت: با توجه به شرایط سال گذشته و گرمای بی‌سابقه، بیش از ۳۶ بار رکورد پیک بار شکسته شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته رشد سه تا پنج درصدی در مصرف بخش خانگی وجود داشت افزود: با حدود ۴۷۰ هزار مشترک برق، سالانه شاهد رشد چند درصدی مصرف خانگی در تابستان بودیم، اما امسال، این رقم کاهش یک درصدی داشته است.

حشمتی ادامه داد: از مجموع ۹۸۹ هزار قبض صادر شده، ۲۶۳ هزار قبض معادل ۲۷ درصد از مشترکان مشمول پاداش شدند و در سه ماهه اخیر، ۶۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پاداش در حوزه مصرف خانگی پرداخت شده است. همچنین ۱۶۷ هزار قبض بستانکار شدند.

اداره‌های بوشهر ۳۰ درصد کاهش مصرف برق داشتند

مدیرعامل شرکت توزیع برق بوشهر عنوان کرد: در خصوص مدیریت مصرف در بخش اداری نیز، شاهد رعایت همه دستگاه‌های اجرایی بودیم و روزانه ۴۰ مگاوات معادل ۳۰ درصد کاهش مصرف صورت گرفت.

حشمتی با اشاره به مصرف برق در بخش صنعتی، بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که بین وزارتخانه‌ها انجام شد، این برنامه به خوبی اجرا شده و امسال با همکاری بخش صنعت، با ۱۲ ساعت در هفته صرفه‌جویی، باعث شد در ۶ ماه اول سال ۱۰ درصد کاهش مصرف صورت بگیرد.

این مقام مسؤول ادامه داد: در مجموع روزانه و به صورت متوسط، حدود ۲۰۰ مگاوات از قله پیک اوج مصرف مدیریت شده که این آمار معادل یک نیروگاه اتمی متوسط است.

حشمتی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۳۶۳ مشترک جدید اضافه شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود ۳۵ هزار نفر کنتور برق هوشمند دارند و امسال نیز ۱۰ هزار کنتور هوشمند اضافه خواهد شد. همه چاه‌های کشاورزی در استان بوشهر ۱۰۰ درصد هوشمند مدیریت می‌شوند. این میزان در بخش اداری، ۵۰ درصد و در بخش صنعتی ۴۸ درصد است.

انجام ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شرکت توزیع برق بوشهر

مدیرعامل شرکت توزیع برق بوشهر در خصوص اجرای پروژه‌ها گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هم از محل منابع ملی و هم منابع استانی پروژه اجرا شد و ۶ ماه نخست امسال نیز، ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است. پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع استان بوشهر امسال در نرخ خاموشی توانسته رتبه برتر را کسب کند عنوان کرد: از لحاظ کیفیت ولتاژ و رشد سرمایه‌گذاری رتبه دوم، در حوزه ریالی رتبه هشتم و در حوزه وصول مطالبات از مشترکین در رتبه ۳۴ قرار داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با بیان اینکه کاهش زمان خاموشی یکی از مولفه‌های رضایت‌مندی مردم است گفت: این شرکت در ۶ ماهه نخست امسال در نرخ خاموشی رتبه اول کشور را کسب کرده و از نظر قرارگیری در ساعت خاموشی در سال به ازای هر مشترک رتبه هفتم را به دست آورده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته میزان خاموشی، ۲۲۲ دقیقه بوده که امسال این میزان با ۴۸ درصد کاهش به ۱۱۶ دقیقه در سال رسیده است.

تحویل ٣ هزار پنل خورشیدی در سال جاری

حشمتی با اشاره به اهمیت استفاده از پنل‌های خورشیدی اظهار کرد: ٣ هزار پنل برای سال جاری پیش‌بینی شده که از این میان یک هزار مورد تکلیف بسیج سازندگی، یک هزار مورد تکلیف دفتر روستایی، ۷۰۰ مورد تکلیف بهزیستی و ۴۰۰ مورد تکلیف کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه ۳۷ مورد نیروگاه انشعابی وجود دارد که مجموع تولیدی آن‌ها ۴ هزار و ٨١۶ کیلووات است یادآور شد: امید می‌رود با در مدار قرار گرفتن ٣ هزار نیروگاه حمایتی و همچنین ١٠٠ مگاوات نیروگاه‌های بزرگ مقیاس در ۶ نقطه از استان از دیلم تا دیر تا اردیبهشت ماه سال جاری، سهم استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با بیان اینکه در مجموع سهم انرژی خورشیدی در سبد انرژی کشور کمتر از ١/۵ درصد است عنوان کرد: سال گذشته نرخ خرید برق از پنل‌ها ۲ هزار و ٢٠٠ تومان بوده که امسال به ٣ هزار تومان افزایش پیدا کرده و در توجیه‌پذیرتر کردن طرح‌ها اثر گذاشته است؛ امیدواریم سهم استفاده از انرژی خورشیدی در کشور مانند سایر کشور‌ها به سهم قابل قبول ۳۵ درصد برسد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار