مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به مناسبت هفته بسیج در میان جامعه عشایری استان رزمایش سراسری جهاد خدمت‌رسانی برگزار شود، گفت: با وجود اینکه از ابتدای انقلاب خدمات ارزشمندی به جامعه عشایری ارائه شده است اما همچنان در این جامعه شاهد وجود برخی محرومیت‌ها هستیم.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 08 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمد محمودی ظهر امروز در جلسه هماهنگی رزمایش سراسری جهاد خدمت‌رسانی در مناطق عشایری ویژه هفته بسیج در چهارمحال و بختیاری، گفت: جنایاتی که امروز در غزه و فلسطین رخ می‌دهد در طول تاریخ بشریت بی‌سابقه است و این نیز از نمود‌های ظلم استکبار جهانی به شمار می‌آید.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بسیج یک نام مقدس است که به فرمان امام خمینی (ره) ایجاد و تاریخ پنجم آذر سال ۱۳۵۸ به عنوان روز بسیج مستضعفان نام‌گذاری شده، بسیج در واقع خلاصه اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است و هفته بسیج نیز فرصتی برای گرامیداشت ایثار و جان‌فشانی‌های بسیجیان در طول انقلاب اسلامی و به ویژه دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: در جامعه عشایر بسیجیانی هستند که به صورت خودجوش از ابتدای انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها اعم از جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و... حضور فعال داشته و اثرگذار هستند.

محمودی عنوان کرد: برنامه‌های محوری هفته بسیج شامل دیدار سران و ریش سفیدان طوایف چهارمحال و بختیاری با استاندار، برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق عشایری، غبارروبی گلزار شهدا و... است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته بسیج در میان جامعه عشایری استان رزمایش سراسری جهاد خدمت‌رسانی برگزار شود، گفت: با وجود اینکه از ابتدای انقلاب خدمات ارزشمندی به جامعه عشایری ارائه شده است، اما همچنان در این جامعه شاهد وجود برخی محرومیت‌ها هستیم.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بنابراین باید تلاش‌ها بیش از پیش شود و خدمات بیشتری به خانوار‌های عشایری ارائه شود برای مثال مسائل بهداشتی و پزشکی یکی از مشکلات این خانواده‌هاست که برگزاری اردو‌های جهادی در رفع این مشکل بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: بسته‌های معیشتی به صورت مداوم در مناطق عشایری توزیع می‌شود، اما لازم است اقلام این بسته‌ها تنوع بیشتری پیدا کند و توزیع بسته‌های بهداشتی نیز در دستور کار قرار بگیرد همچنین ارائه چادر‌های عشایری و پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محمودی با اشاره به لزوم زیرسازی چادر‌های عشایری، یادآور شد: براساس توافق‌نامه کشوری سازمان امور عشایر و سازمان امور جنگل‌ها مقرر است در مناطقی که عشایر قصد دارند چادر‌های خود را برپا کنند به ارتفاع ۵۰ سانت از کف زمین سنگ‌کار شود و همچنین اطراف این منطقه نیز به ارتفاع یک متر و ۲۰ سانتی‌متر دیوارکشی شود، اما سقف این ناحیه چادر خواهد بود که این موضوع می‌تواند از خساراتی که در زمان وقوع سیل رخ می‌دهد جلوگیری کند.

وی بیان کرد: شهرستان کوهرنگ با ۶۰ هزار جمعیت عشایری اولین شهرستان عشایری کشور است که از این جمعیت ۳۰ هزار نفر عشایر برون کوچ هستند البته باید توجه داشت که ارائه خدمات عشایری تنها به یک منطقه محدود نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار