رئیس گروه ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه دامغان از اجرای ۱۱ طرح مختلف پژوهشی در حوزه تولید کود، زغال فعال، استخراج مواد از پسته و غیره در دانشگاه دامغان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 10 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، پنجمین نشست تجارب مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در راستای بهره‌برداری از مزیت‌های استانی و شهرستانی صبح امروز برگزار شد.

مهدی صرفی، عضو هیأت علمی و رئیس گروه ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه دامغان در این نشست با اشاره به مأموریت دانشگاه دامغان در حوزه نگاه علمی و فناورانه به محصول راهبردی و ارزآور پسته، به برخی از برنامه‌ریزی‌های صورت‌پذیرفته و آخرین اقدامات انجام‌شده دانشگاه دامغان در این زمینه اشاره کرد.

وی از حرکت دانشگاه به سمت تخصصی شدن پیگیری این مأموریت، با ایجاد مرکز نوآوری پسته خبر داد.

رئیس گروه ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه دامغان با بیان ایجاد چهار شرکت تخصصی مرتبط با محصول پسته در مرکز رشد و نوآوری و اجرای ۱۱ طرح مختلف پژوهشی در حوزه تولید کود، زغال فعال، استخراج مواد از پسته و ...، ارتباط با مدیران و مروجان برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها را مؤثر دانست و استقبال سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه را نیز خوب ارزیابی کرد.

صرفی همچنین انجام کار پژوهشی در قالب طرح شهید احمدی‌روشن در زمینه طلای سبز پسته با مشارکت اساتید و دانشجویان نخبه، ایجاد وب‌سایت دوزبانه به‌منظور معرفی محصول پسته در حوزه برندسازی، شناسایی و معرفی ارزش‌های غذایی و فرهنگی با ارائه آخرین پژوهش‌ها و یافته‌های علمی و انتشار ۳۰ ساعت فیلم آموزشی مؤسسات بین‌المللی در زمینه ترویج کشت علمی پسته همراه با ترجمه زیرنویس فارسی تهیه‌شده در وب‌سایت‌های مربوطه را از اقدامات صورت‌گرفته عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح زنجیره تأمین شبکه‌ای پسته به‌منظور ایجاد بازار عرضه مستقیم محصول از طریق آموزش‌های بازاریابی به دانشجویان و ایجاد زمینه همکاری و دریافت تقاضا از طریق تأمین‌کنندگان عمده به‌منظور فروش گسترده در بازار سراسر کشور با حذف هزینه‌های حمل‌ونقل برخی دیگر از اقدامات دانشگاه دامغان در حوزه مأموریتی تولید تا عرضه علمی و فناورانه محصول پسته است.

نشست‌های تجارب مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در محور‌های ضرورت و اهمیت بهره‌برداری از مزیت‌های استانی و منطقه‌ای، فعالیت‌ها و اقدامات صورت‌گرفته توسط دانشگاه‌ها و برنامه‌ها و دستاورد‌های حاصل‌شده با حضور مسؤولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دانشگاه‌ها به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار