مدیرکل تعاون روستایی ایلام:
مدیرکل تعاون روستایی ایلام از اجرای طرح ساماندهی و یکپارچه سازی شرکت های تعاونی زنبورداران و اتحادیه زنبورداران استان جهت تقویت و همگرایی و اتحاد و همبستگی و توانمند سازی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 14 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حمیدرضا شکری در جلسه ساماندهی اتحادیه زنبورداران استان که با حضور اعضاء و کمیته کنترل و نظارت برگزار شد اظهار داشت: زنبور در کنار تولید عسل که خاصیت مفیدی برای سلامت انسان دارد نقشی مهم در گردافشانی گیاهان زراعی، باغی، احیای مراتع و همچنین بهبود محیط زیست دارد و به جرات می توان گفت؛ این حشره با ارزش تاثیر بالایی در افزایش محصولات کشاورزی و حفظ جنگل ها دارد.

وی افزود: استان نیز قابلیت های اقلیمی مناسبی برای پرورش زنبور عسل دارد از طرفی علاقمندان به حرفه زنبورداری در این استان نیز زیاد هستند، اما فعالان این حوزه با مشکلات و چالش های زیادی مواجه هستند و ما باید با توان خود و شبکه جهت حل این مشکلات گام برداریم تا بتوانیم خدمتی به زنبورداری استان کرده باشیم.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام در ادامه به اهمیت آزمایشگاه و انجام تست آزمایشگاهی برای سنجش کیفیت عسل های تولیدی اشاره کرد و گفت: بازار کشور و استان پر از عسل های تقلبی است که در آن از شکر استفاده شده است به همین دلیل در یک بازنگری باید بر اساس کیفیت عسل های تولیدی قیمت گذاری آن انجام شده، درجه کیفی عسل های متنوع موجود در بازار نیز مشخص شود و در ادامه راهی عرضه در بازارهای داخلی و خارجی شود.

شکری در پایان از اجرای طرح ساماندهی و یکپارچه سازی شرکت های تعاونی زنبورداران و اتحادیه زنبورداران استان جهت تقویت و همگرایی و اتحاد و همبستگی و توانمند سازی خبر داد و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت اتحادیه و شرکت ها و ایجاد آزمایشگاه و برند سازی و صادرات تولیدات عسل و صدور دفترچه الکترونیکی از دیگر موضوعات مهم می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار