مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بسته پیشنهادی حوزه فرهنگ و هنر برای دور دوم سفر هیات دولت به استان شامل ۲۸۸ میلیارد تومان اعتبار زیرساختی است، گفت: این بسته در جریان سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان تدوین و آماده ارائه است.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 15 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی گفت: با اشاره به اینکه بسته پیشنهادی حوزه فرهنگ و هنر برای دور دوم سفر هیات دولت به استان شامل ۲۸۸ میلیارد تومان اعتبار زیرساختی است، گفت: این بسته در جریان سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان تدوین و آماده ارائه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بسته پیشنهادی حوزه فرهنگ و هنر مربوط به ۱۰ طرح نیمه‌تمام وزارت فرهنگ که به دنبال سفر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در تیرماه امسال و با توجه به محرومیت تاریخی استان در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و همچنین ضرورت سرعت‌بخشی در روند تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تدوین و آماده شده است.

وی با بیان اینکه این طرح‌های نیمه‌تمام شامل مجتمع‌های فرهنگی، فرهنگسرا‌ها و پلاتوی نمایش است، ادامه داد: با تکمیل این طرح‌ها تحول مهمی در بهره‌مندی مردم و به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر از اماکن فرهنگی اتفاق خواهد افتاد.

احمدی بخش دیگری از اعتبارات بسته پیشنهادی سفر دوم را نیز مربوط به طرح‌های فرهنگی در حال بهره‌برداری و نیازمند تعمیر و تجهیز بیان و تصریح کرد: در این بخش ۱۲ طرح از جمله فرهنگسرا‌ها و مجتمع‌های فرهنگی هنری موجود در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فرخشهر، فارسان، اردل، کیار و لردگان گنجانده شده است.

وی یادآور شد: در نظر گرفتن این بسته پیشنهادی در حالی انجام شده است که تلاش می‌شود برای حوزه نرم‌افزاری فرهنگ و هنر استان نیز اقدامات مناسبی در سفر دوم رئیس‌جمهور انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه یکی از نیاز‌های اصلی استان را ساخت کتابخانه مرکزی اعلام کرد و گفت: علاوه بر کتابخانه مرکزی، ایجاد بوستان فرهنگ و هنر، موزه هنر‌های معاصر و هنرستان هنر‌های زیبا هم از مواردی است که تا کنون اعتبار ویژه‌ای برای آن‌ها دیده نشده است که در جریان سفر بر این موارد تأکید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به شهرستان‌های تازه تأسیس به ویژه ۲ شهرستان فلارد و خانمیرزا که مردم آن از داشتن فضای فرهنگی مناسب بی‌بهره هستند و همچنین کتابخانه مصلی شهرکرد نیز از دغدغه مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای طرح در سفر دوم به شمار می‌رود.

احمدی در ادامه اعتبارات مصوب حوزه فرهنگ و هنر و همچنین حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری در دور اول سفر رئیس‌جمهور طی سال گذشته را نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تکمیل مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد و ۳۶ میلیارد تومان برای حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شد.

وی به اعتبار مصوب ۷۰ میلیارد تومانی ویژه طرح‌های فرهنگی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان در دور اول سفر نیز اشاره و تصریح کرد: در این سفر اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی هم برای ساخت مجتمع بزرگ قرآنی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد اختصاص یافت که هم‌اکنون عملیات احداث آن نیز در مرحله زیرسازی قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با توجه به آن که بناست اعتبارات دور اول سفر در مدت سه سال ابلاغ شود، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات بخش فرهنگ و هنر استان تخصیص و به طور کامل جذب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار