معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان جهرم گفت: رونق کسب و کار در توسعه اشتغال ضروری و مهم است.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 18 October 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومي استانداری فارس: معاون استانداربا بیان اینکه نرخ بیکاری در جهرم 14 درصد است، گفت: این مقدار از متوسط استان کمتر است اما باید این میزان نیز با فعال تر شدن حوزه اقتصادی شهرستان کاهش بیابد و سیاست دولت در مباحث اقتصادی، فعال تر کردن اقتصاد در حوزه داخلی است.

صحراییان افزود: بر اساس ارزیابی انجام ‌شده در شهرستان، بیشتر ناهنجاری‌ها به دلیل عدم اشتغال و فقر است که اگر این معضلات برطرف شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی اتفاق نمی‌افتد. معتقدیم جوانان جهرمی می توانند با فراگیری آموزش های مختلف فنی و حرفه ای نه تنها به تولید ثروت پرداخته بلکه زمینه اشتغال افراد را مهیا می کنند.

وی از فعال بودن 100 کارگاه تولید قارچ در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این کارگاه‌ها حدود هزار و 500 نفر شاغل هستند و سالانه حدود 30 تن قارچ تولید می‌شود که علاوه بر مصرف داخلی به برخی از استان‌های کشور از جمله استان  تهران نیز صادر می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان  جهرم با بیان اینکه 50 درصد از افراد شاغل در این کارگاه‌ها در مرکز فنی و حرفه‌ای جهرم آموزش ‌دیده‌اند، خاطرنشان کرد: چنانچه جوانان توان خود را صرف کار و اشتغال کنند دیگر فرصت رو آوردن مسائل غیراخلاقی و ناهنجاری ها ندارند.

صحرائیان اظهار کرد: یکی از راهکارهای کاهش نرخ بیکاری، توجه بیش‌ از پیش به مشاغل خانگی است که از جمله مسئولان این امر مرکز فنی و حرفه‌ای، صندوق  کارآفرینی امید، اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی هستند.

وی خواستار انعقادتفاهم‌نامه مرکز فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌ها و اداره آموزش ‌و پرورش شد و اضافه کرد: دانشگاه‌ها و اداره آموزش‌وپرورش در راستای استفاده محصلان خود از امکانات و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار