مدیرعامل شرکت شهید قندی:
مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد با اشاره به تولید پنل‌های خورشیدی توسط شرکت هدایت نور از زیرمجموعه‌های شهید قندی گفت: سال آینده تولید این پنلها به 200 مگاوات می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ 24 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدجواد عسکری در نشست خبری که پس از بازدید از کارخانه شهید قندی یزد برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولویت‌های شرکت شهید قندی حرکت در مسیر تحقق شعار سال بود و خوشبختانه امسال توانستیم بسیاری از برنامه‌ها و اهدافی که برای سال 1402 در نظر گرفته بودیم را محقق کنیم.

وی عنوان کرد: آغاز دوره جدید مدیریت در کارخانه سیم و کابل شهید قندی یزد با بودجه تقریبی 250 میلیارد تومانی همراه بود و روند تولید و کارهایی که در این مجموعه صورت می‌گرفت با چنین بودجه ای در سالهای 98 و 99 به عنوان سالهای آغاز فعالیت بنده در این مجموعه بود.

رشد پنج برابری بودجه شهید قندی در سه سال

مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد ادامه داد: از سال 1400 تا کنون این بودجه را به صورت مستمر افزایش دادیم به گونه‌ای که در سال 1400 بودجه شرکت به 450 میلیارد، 1401 به حدود800 میلیارد و امسال هم بودجه شهید قندی را به یک هزار و 200 میلیارد تومان رساندیم.

عسکری خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته مجموعه شهید قندی همیشه با مشکل کمبود مواد اولیه و گردش نقدینگی مواجه بود و هر سه سال یک مرتبه این گردش نقدینگی انجام می‌گرفت و الان با برنامه‌ریزی که انجام دادیم موفق شدیم گردش نقدینگی را از سه سال به دو ماه و نیم کاهش دهیم که کار بسیار بزرگی به حساب می‌آید.

گام بلند شهید قندی در مسیر دانش بنیان شدن؛ تولید پنل‌های خورشبدی هدایت نور به 200 مگاوات می‌رسد

افزایش 600 درصدی تولید کابلهای نوری در شهید قندی

وی ادامه داد: همچنین ظرفیت تولید اسمی کابلهای نوری شهید قندی نزدیک به 600 درصد نسبت به سال گذشته افزایش را شاهد بوده که در نوع خود بسیار کم نظیر و حتی بی نظیر است.

مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد با بیان اینکه شهید قندی در 5 ماهه ابتدایی امسال به میزان کل بودجه سال گذشته شاهد تحقق برنامه‌ها بوده گفت: الان این شرکت در حال حرکت فراتر از میزان بودجه سال قبل خود است و خوشبختانه شرکت‌های زیرمجموعه ما هم در دو سال گذشته همه سود ده شده‌اند.

تولید 200 مگاوات پنل‌های خورشیدی در هدایت نور

عسکری به برنامه‌های این شرکت در تولید پنل‌های خورشیدی اشاره کرد و افزود: شرکت هدایت نور در مجموعه شهید قندی فعالیت می‌کند که نزدیک به 25 سال قبل راه اندازی شد اما پس از حدود 15 سال تعطیل شد و نزدیک به 10 سال با تعطیلی و خواب مواجه شد.

وی تصریح کرد: ما توانستیم با پیگیری‌هایی که انجام گرفت سال گذشته ماشین آلات این شرکت را بخریم و الان برنامه 15 مگاوات تولید را در دستور کار داریم و قرادادهایی در ارتباط با آن در حال انجام است.

مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد در ارتباط با آینده هدایت نور خاطرنشان کرد: در حال سیاستگذاری هستیم که سال آینده تا 200 مگاوات تولید پنل‌های خورشیدی و به ویژه انرژی های پاک را در دستور کار خود قرار دهیم.

عسکری در ارتباط با تکنولوژی این محصول گفت: ما در حال تولید پنل‌هایی با بهترین تکنولوژی روز دنیا هستیم و با وجود سرعت بسیار بالایی که در توسعه پنل‌های خورشیدی وجود دارد، این تکنولوژی تا چند سال آینده مورد استفاده خواهد بود.

گام بلند شهید قندی در مسیر دانش بنیان شدن؛ تولید پنل‌های خورشبدی هدایت نور به 200 مگاوات می‌رسد

پنل‌های خورشیدی شهید قندی صادر خواهد شد

وی با بیان اینکه این تولیدات ظرفیت بسیار بالایی هم در حوزه صادرات و هم در حوزه استفاده داخل دارد گفت: در ارتباط با این پنل‌ها با چهار کشور افغانستان، عراق، پاکستان و ارمنستان مذاکره کردیم و تاکنون هم یک کانتیر صادرات به پاکستان صورت گرفته است.

مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد با بیان اینکه تولید برق در کشور عراق و افغانستان ضعیف است عنوان کرد: به همین دلیل نیاز به پنل‌های خورشیدی برای تولید برق در این کشورها بسیار زیاد است و بازار خوبی در این حوزه داریم.

گام بلند شهید قندی در مسیر دانش بنیان شدن؛ تولید پنل‌های خورشبدی هدایت نور به 200 مگاوات می‌رسد

تکنولوژی تولید پنل‌های دورو در مسیر یزد

عسکری از برنامه این شرکت برای تولید پنل‌های دو رو خبر داد و گفت: برنامه ریزی کردیم که پنل‌های دو رو را با راندمان بالاتر و قیمت‌های رقابتی و تقریبا همسان با قیمت دیگر برندها تولید کنیم.

وی تصریح کرد: در حال برنامه ریزی برای توسعه تکنولوژی در هستیم تا بتوانیم به گونه‌ای فعالیت داشته باشیم که به غیر از سلول هیچ قطعه دیگری را برای تولید پنل‌های خورشیدی خرید نکنیم و خودکفا باشیم.

مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد ادامه داد: در حال حاضر صرفا از سلول‌های خامی که از کشور چین وارد می‌کنیم استفاده می‌شود و سایر اقلام مورد نیاز از داخل تامین می‌شود.

گام بلند شهید قندی در مسیر دانش بنیان شدن؛ تولید پنل‌های خورشبدی هدایت نور به 200 مگاوات می‌رسد

توسعه چشمگیر صادرات تولیدات شهید قندی

عسکری یکی دیگر از مجموعه‌های فعال شهید قندی را پلیمری ابرکوه دانست و گفت: این مجموعه در پنج ماهه اول امسال به اندازه دو برابر سال گذشته تولید داشته و از مهمتر بحث صادرات این مجموع است که توانستیم به واسطه انجام صادرات به ترکیه و تاجیکستان ارزآوری به کشور را انجام دهیم.

وی گفت: ما برای اینکه بتوانیم شهید قندی را از حالت و وضعیت قبلی خارج کنیم، روی بحث صادرات کار کردیم و کشورهای مختلفی را از جمله افغانستان، سوریه، ترکیه، تاجیکستان، عراق و برخی کشورهای دیگر و به ویژه ونزوئلا را در دستور کار خود قرار دادیم.

مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد در ارتباط با میزان صادرات این شرکت عنوان کرد: امسال در حالی به کشور عراق نزدیک به یک و نیم میلیون صادرات تا به الان داشتیم که کل صادرات سال گذشته ما به این کشور 900 هزار یورو بوده و در حال تلاش هستیم که تا پایان سال میزان صادراتمان به عراق را به دو میلیون یورو برسانیم.

تولید 90 درصد کل فیبر نوری مورد نیاز کشور توسط شهید قندی

عسکری از تولید 90 درصد کل فیبر نوری مورد نیاز کشور در شرکت شهید قندی خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین 90 درصد کابلهای مخابراتی دولتی سوریه هم توسط شهید قندی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دوستان ما در حال تلاش هستند که با خرید ماشین آلات جدیدی به ارزش نزدیک به سه میلیون یورو، 9 نوع محصول جدید را در این شرکت تولید کنیم و ظرفیت بالایی در بازار هدف خود به ویژه در کشورهای اطراف داشته باشیم.

گام بلند شهید قندی در مسیر دانش بنیان شدن؛ تولید پنل‌های خورشبدی هدایت نور به 200 مگاوات می‌رسد

گردش نقدینگی از مشکلات و مسائل اصلی مجموعه

مدیرعامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد گفت: اصولا چون بودجه‌های کشور در ماه‌های مرداد و شهریور ابلاغ می‌شود، مشکلات اصلی ما در حوزه مطالبات با مخابرات و توانیر بود و در حال حاضر برای تسویه مطالبات از توانیر در حال گرفتن اوراق و ورق آلومینیوم هستیم و در ارتباط با مخابرات هم خوشبختانه سرعت کار بسیار بالاتر بوده است.

وی افزود: با وجودی که به بحث وصول مطالبات سرعت دادیم همچنان به دلیل حجم بالای مطالباتی که داریم با مشکل گردش نقدینگی مواجه هستیم اما با وجود تمام مشکلات در طول سالهای قبل و همچنان با تمام توان در حال فعالیت و تلاش هستیم و به کار خود ادامه می‌دهیم.

درآمدهای مولدسازی و تغییر کاربری زمین‌های شهید قندی از یزد خارج نمی‌شود

وی در ارتباط با بحث مولدسازی زمین‌های شهید قندی گفت: با جلسات و پیگیری‌های صورت گرفته از مسئولان استان، صورت جلسه ای تنظیم شد که به صورت دقیق تمام موارد در آن بیان شده است.

عسکری خاطرنشان کرد: در این زمینه، توسعه معادن تعهد داده که هرچقدر از تغییر کاربری زمین‌ها قرار است نصیب سهامدار اصلی شود، باید مقدمات سرمایه‌گذاری را در یزد انجام دهد و تعهدات دیگری هم بوده که هیچ پولی از استان خارج نشود.

مدیر عامل کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد ادامه داد: از روزی هم که مشغول به فعالیت در این شرکت بودیم به هیچ عنوان نه ملک فروختیم و نه یک ریال وام گرفتیم و همه درآمدهای شرکت را به صورت کامل از ظرفیت شهید قندی کسب کردیم و بودجه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، در این مراسم خبرنگاران به همراه مدیرعامل و مسئولان گروه کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد به بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت پرداخته و با عملکرد و نحوه کار آن آشنا شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار