رئیس پلیس امنیت اقتصادی خوزستان با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق از ابتدای سال تاکنون گفت: ارزش این کشفیات حدود ۹ هزار و ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده که شناسایی عمده این محموله ها عمدتا در مسیر جاده‌ها و انبارها بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ 27 November 2023

تابناک خوزستان: سرهنگ سعید شعبان در نشست خبری که در محل معاونت اجتماعی خوزستان برگزار شد، حوزه جرائم اقتصادی را شامل ۱۳ جرم عنوان و اظهار کرد: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق و ارز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی رشد کشفیات کالای قاچاق در خوزستان نشان دهنده برخورد قاطع با قاچاقچیان است، افزود: هدف از برخورد با خودروهای حمل کالای قاچاق در جهت ایجاد رفاه، افزایش گردشگر و رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین استان است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خوزستان ادامه داد: طرح های کاربردی برای توقف خودرو های حمل کالای قاچاق انجام شده است که آبان ماه امسال ۴۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

سرهنگ شعبانی با بیان اینکه مالک خودرو حمل قاچاق در صورت اطلاع از محتویات بار قاچاق مرتکب جرم شده است، گفت: تردد خودروهای حمل بار قاچاق خطرات بسیاری در جاده‌ها ایجاد می‌کنند.

دستگیری ۴۳۲ مالخر در خوزستان

رییس پلیس آگاهی خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه خوزستان هجدهمین استان در کشور از نظر وقوع سرقت است گفت: این استان از امنیت بالایی برخوردار است و در جایگاه سوم کشفیات هستیم.

سرهنگ سیروس دریکوند با اشاره به وضعیت استان در حوزه زورگیری گفت: با اجرای هشت طرح از ابتدای سال تاکنون ۴۳۲ نفر مالخر شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ واحد صنفی متخلف بررسی و از این تعداد ۱۰ درصد پلمب شدند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار