معاون آبخیرداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: ۱۲ هزار و ۱۹۹ متر مکعب عملیات آبخیزداری سنگی-- ملاتی طی سال جاری در نقاط مختلف استان استان اجرا شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 28 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ایرج عالی  اظهار کرد: در سال جاری در حوزه شهری ایلام یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب طرح سنگی ملاتی، ۷۰۰ متر مکعب ترمیم گابیون بندی، بتن ریزی ۸۰۰ مترمکعب و اندود سیمان در سطح ۹۸۰ متر مربع در قالب طرح های آبخیزداری انجام گرفته است.

معاون آبخیرداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام یادآور شد: یک هزار و ۸۶۰ متر مکعب سازه سنگی ملاتی و ۱۰۰ هکتار عملیات بیومکانیکی نیز در روستای قجر از حوزه سد ایلام اجرا شده است.

وی میزان فعالیت های آبخیزداری انجام گرفته در حوزه شهرستان بدره را شامل سه بند سنگی ملاتی با حجم یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب، ترمیم سنگی ملاتی با حجم ۷۵۰ متر مکعب و خشکه چینی در ۵۰۰ مترمکعب و در حوزه آبخیز شهرستان مهران هم یک سازه تورکنیست با حجم هشت هزار و ۵۷۲ متر مکعب ذکر کرد.

عالی یادآور شد: یک بند سنگی ملاتی با حجم ۲ هزار و ۲۵۰ متر مکعب در شهر پهله و ۱۰۰ هکتار عملیات بیومکانیکی در حوزه آبخیز شهرستان دهلران و در حوزه آبخیز شهرستان دره شهر هم خشکه چینی با حجم ۵۰۰ متر مکعب ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در بالادست شهر مورموری یک بند سنگی ملاتی با حجم یک هزار و ۷۵۰ متر مکعب و گابیون بندی با حجم ۲۰۰ متر مکعب برای حوزه آبخیز شهرستان آبدانان و همچنین در شهرستان ملکشاهی یک بند سنگی ملاتی با حجم ۲ هزار و ۸۳ متر مکعب عملیات اجرایی شد.

معاون آبخیرداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام عملیات های انجام گرفته در حوزه آبخیز شهرستان چوار را اجرای پروژه خشکه چینی با حجم ۵۰۰ متر مکعب و شهرستان چرداول را نیز یک بند سنگی ملاتی با حجم یک هزار و ۲۷۱ متر مکعب ذکر کرد.

به گفته وی در حوزه آبخیز شهرستان سیروان ترمیم بند سنگی ملاتی با حجم ۱۸۵ متر مکعب در روستای "حسن گاوداری" و در حوزه شهرستان هلیلان هم اجرای پروژه خشکه چینی با حجم ۵۰۰ متر مکعب در ماهیزان عملیاتی شده است.

عالی همچنین از بازنگری مطالعات تفصیلی و اجرایی مطالعات حوزه آبخیز چوار در سطح ۱۵ هزار و ۵۰۰، در حوزه ولیعصر شهرستان بدره در سطح ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار، بازنگری حوزه آبخیز سد ایلام (پارسل پنج و ۶) در سطح ۱۸ هزار و ۶۰۰ هکتار و مطالعات بررسی و اثر فرسایش خندقی در دشت سیمره (چشمه شیرین) در سطح ۳۵ هزار هکتار در حال انجام است./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار