معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: همزمان با سراسر کشور، طرح "روز بدون کیف" در پنج هزار و ۴۷۳ مدرسه ابتدایی خوزستان امروز چهارشنبه کلید خورد.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 06 December 2023

تابناک خوزستان: معصومه نجفی پازوکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند مدرسه ابتدایی در اهواز بیان کرد: در قالب این طرح ۶۳۸ هزار دانش‌ آموز ابتدایی خوزستانی روز پرشوری همراه با فعالیت‌های هنری، پرورشی و فرهنگی سپری خواهد کرد.

طرح روز بدون کیف پیش از این در برخی استان‌های کشور با هدف ترغیب دانش آموزان به انجام فعالیت‌های پرورشی و پژوهشی اجرا شده است.

وی گفت: در این روز معلم‌ها نیز این تجربه را کسب می‌کنند که بدون وابستگی به کتاب به دانش‌آموزان در قالب فعالیت‌های پژوهشی و پرورشی مهارت و درس بیاموزند و تنها به کتاب بسنده نکنند.

نجفی پازوکی با تاکید بر استفاده از معلم‌های خلاق در سیستم آموزشی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید شده که دانش‌آموزان در۶ بخش زیستی، تربیت بدنی، هنری، زیبایی شناسی، علمی و فناوری، اجتماعی و اقتصادی به دانش‌آموزان آموزش دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش حافظه محوری در مدارس باید برچیده شده و به سمت انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی و پرورشی حرکت شود.

وی بیان کرد: در روز بدون کیف معلم‌ها باید شرایط یک زندگی واقعی را برای دانش‌آموزان ابتدایی خلق کنند و در این خصوص آموزش‌هایی به آن ها ارائه شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اجرای طرح روز بدون کیف در مدارس استان را به منظور تقویت فعالیت‌های پژوهشی و پرورشی مهم دانست.

۶۲۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در خوزستان وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به منظور بررسی مدارس عشایری استان و وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش و آغاز طرح روز بدون کیف به خوزستان سفر کرد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار