کد خبر: ۱۱۴۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶ 06 December 2023
 

مینا فراز

صبح زود برای رفتن به دانشگاه ، مدرسه ، محل کار و غیره از خانه خارج می‌شویم . شاد و پر و انرژی برای ساختن یک روز خوب در جامعه گام برمی‌داریم تنفس در هوای صبح که خنکای خاص خود را دارد لذت بخش است روح آدمی را جلا میدهد . قصه شروع روز در اهواز و برخی شهر های استان خوزستان به همین خوشی و سالمی نیست .

آلودگی هوا در فصل پاییز بیشتر خودنمایی میکند ، نفس مردم را تنگ کرده و این آلودگی ها داشتن آسمانی آبی با ابر های سفید را از مردم دریغ کرده است ، مردم این دیار با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند و برای آنها قصه ای تکراری شده است، گاهی شدت آلودگی چنان بالا بوده که منجر به تعطیلی مدارس و ادارات می شود.

کارشناسان در این مواقع اقدام به بررسی علت آلودگی هوا و عوارض آلاینده ها می کنند، در شهر های صنعتی عوامل مختلفی بر ایجاد آلودگی هوا تاثیر گذار است، مسئولان محیط زیست استان سوزاندن مزارع نیشکر و شلتوک و فعالیت برخی صنایع را از جمله عوامل اصلی آلودگی هوا عنوان کرده‌اند.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار