استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل سابقه درخشانی در خلق و بسط تمدن‌ها چه در دوران قبل از اسلام و دوران اسلامی و شیعی به واسطه سلسله صفویان دارد.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 06 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سید حامد عاملی شامگاه امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر اردبیل که در سالن فدک برگزار شد، اظهار کرد: استان اردبیل سابقه درخشانی در خلق و بسط تمدن‌ها چه در دوران قبل از اسلام و دوران اسلامی و شیعی به واسطه سلسله صفویان دارد و امروز وحدت و یکپارچگی که به‌نام ایران می‌شناسیم، محصول اقدامات بزرگی است که از سلسله فرهنگی و ادبی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و متاثر از ادبا، فضلا، شعرا و بزرگان اهل فرهنگ و هنر به جا مانده است.

وی افزود: اردبیل در طول تاریخ شاهد حضور بزرگانی از ادبا، فضلا و شعرا، معماران و نقاشان و بزرگان اهل فرهنگ و هنر بوده است و شاهد مدعای ما همین بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی است و بیانگر این است که این آب و خاک ظرفیت را دارد که هم در طول تاریخ و هم امروز این انسان‌های بزرگ را پدید آورد و پرورش دهد.

خود انتقادی پیش‌نیاز خود اصلاحی است

استاندار اردبیل با بیان اینکه خود انتقادی زمینه اصلی و پیش نیاز اصلی خود اصلاحی است، گفت: در کنار این فضائل عظیم معنوی و سرمایه‌های بزرگ، چرا باید احساس تشنگی کنیم و از این احساس گلایه‌مند باشیم.

وی ادامه داد: ما در کنار این سرمایه‌های بزرگ و معنوی، چرا نباید آن‌ها را ببینیم و احساس کنیم هیچ چیزی برای افتخار به آن و هیچ چیزی برای ادامه مسیرمان نداریم.

عاملی افزود: برخی ویروس‌ها در جامعه هستند که توان دیدن بزرگی انسان‌ها را ندارند. این چه ویروسی در جامعه ما است که تا می‌خواهیم از کسانی که زحمت کشیدند و تلاش کردند به توانمندی رسیدند تقدیری کنیم سیل پیام‌ها روانه می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا این ویروس‌ها و تفکرات غلط را از جامعه خود بزداییم، افزود: این سرمایه عظیم و معنوی ما می‌تواند برای پیشرفت، رشد و آینده، عزت را به ارمغان آورد و ما باید از این سرمایه‌ها صیانت کنیم و با تمام توان حافظ و پاسدار این سرمایه‌ها باشیم.
منبع/فارس

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار