دبیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا:
دبیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر ضرورت افزایش همراهی مردم در امور مختلف گفت: تفویض اختیار به استان‌ها امکان پیشرفت را چندبرابر افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 07 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محسن رضایی صبح امروز در دیدار با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با بیان اینکه اگر خلاء تفکر و تدین در مدارس ما حل نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد، اظهار داشت: سرچشمه همه فضائل در احکام الهی است بنابراین باید به فکر تقویت تدین دانش‌آموزان در مدارس و آگاهی بخشی به آنها باشیم.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم یک نظام سیاسی پایدار داشته باشیم که در اثر طوفان حوادث از بین نرود، باید جمهوری اسلامی باشد یعنی بین سیاست و دین از یک طرف و بین سیاست مردم از طرف دیگر، پلی ساخت که هم مردم و هم دین و هم کشور را کنار هم داشته باشد.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی یک اندیشه است که خدا در فکر امام راحل قرار داد که توانست از ولایت فقیه یک الگوی سیاسی ارائه‌دهد.

رضایی گفت: امروز هم مسائل فرهنگی و سیاسی نیاز به فکر، نبوغ و نوآوری دارد که این در اندیشه کودکان و نوجوانان و جوانان امروز مستتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر امکان تفویض اختیار به استان‌ها در برخی زمینه‌ها وجود داشت، امکان پیشرفت و تامین نیازهای استان چندین برابر می‌شد.

رضایی عنوان کرد: وقتی استانداران و فرمانداران اختیارات داشته باشند می‌توانند مردم را همراه کنند در غیر اینصورت نمی‌توانند از بسیاری از مشارکت‌های مردمی بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: تحقق اقتصاد مردمی فقط با تفویض اختیار به فرمانداران و استانداران امکان‌پذیر است ضمن اینکه مطالبات مردمی در بسیاری از موارد به صف تبدیل شده و علت آن منتظر ماندن استان‌ها برای تصمیم‌گیری وزارتخانه‌هاست اما اگر استانها اختیار داشته باشند، این صفوف انتظار از بین می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار