معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: کلاس‌های درس مدارس استان سمنان فردا حضوری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 08 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و جانشین ستاد مدیریت بحران استان سمنان اظهار کرد: با عنایت به پایش مستمر وضع هوا و کاهش میانگین آلایندگی در شهرستان‌های استان سمنان، کلاس‌های درس مدارس استان سمنان فردا حضوری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: فردا، شنبه، ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲، تمام کلاس‌های آموزشی در همه سطوح تحصیلی در استان سمنان به صورت عادی و حضوری برگزار می‌شود.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان سمنان ادامه داد: محدودیت‌های اعمال‌شده به‌واسطه آلودگی هوا در استان برای نخستین روز هفته آینده در هیچ سطحی اعمال نمی‌شود.

به گزارش فارس؛ کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استان سمنان در روز‌های اخیر بر اساس شاخص روزانه آلایندگی هوا، مدارس برخی نقاط این استان را تعطیل اعلام کرده بود.

شاخص روزانه کیفیت هوا که معیاری برای تعیین کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است، هم‌اکنون روی عدد ۱۴۸ و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و گفته می‌شود تا شاخص به بالای عدد ۱۵۰ نرسد، امکان تعطیلی و ایجاد محدودیت وجود ندارد.

این شاخص به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

به گزارش فارس؛ عمده‌ترین علت آلودگی هوا در ایران، وجود پنج نوع آلاینده اصلی اوزون، دی‌اکسید سولفور، دی‌اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و پی. ام یا همان ذرات معلق در هواست که عوارض بلندمدت و کوتاه‌مدت بسیاری را به سلامت جامعه تحمیل خواهد کرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار