معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۵۰ هزار مترمربع معادل یکصد فضای ورزشی طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در خوزستان ایجاد شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 13 December 2023

تابناک خوزستان: صادق ستاری‌فرد روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان تربیت بدنی آموزش و پرورش سراسرکشور به میزبانی خوزستان در اهواز بیان کرد: توسعه فضاهای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان با هدف کشف استعداد ورزشی و پرورش ورزشکاران حرفه‌ای دانش‌آموزی در کشور دنبال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به هدف از اجرای این گردهمایی در استان بیان کرد: این نشست به منظور آشنایی با ظرفیت‌های ورزشی خوزستان و سایر استان‌ها و بررسی زیر ساخت‌های این حوزه برای اجرای برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ارتقاء زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ورزشی استان خوزستان در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و تلاش است برای اجرای برنامه‌ها و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در این استان زیر ساخت‌های لازم فراهم شود.

فراگیری ورزشی‌های مهارتی از مقطع ابتدایی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مقرر شده ورزش‌های مهارتی از جمله شنا در قالب طرح "شهدای غواص" از دوره ابتدایی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی گفت: همچنین ورزش زورخانه‌ای به عنوان یکی از ورزش‌های سنتی و معنوی ایران از مقطع پنجم و ششم ابتدایی در مدارس کشور آموزش داده می‌شود.

ستاری فرد اظهار کرد: آموزش ورزش زورخانه‌ای در مدارس ۶ استان آسیب شناسی و بررسی گردید که مقرر شد در زنگ صبحگاه مدارس این ورزش به دانش‌آموازان آموزش داده شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه فضای ورزشی مدارس کشور افزود: طرح شهید سلیمانی در کشور برای توسعه فضای ورزشی مدارس اجرا شد و برای ۲ سال دوم دولت سیزدهم نیز این طرح با قدرت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش بنا دارد در کنار تحصیل دانش‌آموزان فضا و امکانات لازم برای گرایش آن‌ها به ورزش و فعالیت‌های بدنی را نیز تقویت کند.

در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: این گردهمایی برای بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ورزشی استان‌های مختلف برگزار شده است.

مسعود حمیدی‌نژاد اظهار کرد: تلاش داریم تا امتیازها و خدمات بیشتری از وزارت آموزش و پرورش برای توسعه و تقویت ورزش دانش‌آموزی استان کسب شود.

وی گفت: سال گذشته یکصد میلیارد ریال تجهیزات و وسایل ورزشی در مدارس استان توزیع شد که البته با توجه به وسعت خوزستان همچنان نیازمند امکانات ورزشی بیشتری برای مدارس استان هستیم.

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش تلاش دارد تا با اجرای طرح‌های مختلف دانش آموزان را به انجام ورزش و پرورش ورزشکاران حرفه‌ای ترغیب کند.

پیش از این معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد ، متوسط سرانه فضای ورزشی مدارس استان طی یک‌سال اخیر در قالب طرح شهید سلیمانی پنج درصد افزایش یافته است.

گردهمایی معاونان وزشی آموزش و پرورش سراسر کشور امروز با میزبانی خوزستان و با حضور معاون تربیت بدنی این وزارتخانه در اهواز برگزار شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار