کد خبر: ۱۱۴۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ 15 December 2023

مینا فراز

در و دیوار شهر سیاه پوش شده است ماتم و عزا همه جا نمایان است کوچه و خیابان‌ها به سوگ نشسته‌اند آری رمقی برای خوشحالی وجود ندارد،ایام حزن انگیز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرا رسیده است بانویی بی همتا در جهان خلقت کسی که به مادر پدر یا ام ابیها معروف است. بزرگ بانوی جهان خلقت زنی از جنس نور که خود چراغ نور است مسیر نور است.

او همسر بزرگ مرد عالم حضرت علی بن ابیطالب علیهم السلام است دختگتر پیامبر عظیم‌الشأن حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم است مادر امام حسن مجتبی و امام شهید حسین علیه السلام است در تعریف فاطمه باید بگوییم فاطمه فاطمه است.

عزاداری در شهادت بانوی دو عالم از دیرباز برپا بوده و سینه به سینه به نسل‌های جدید منتقل شده است محبان اهل بیت در سوگ بزرگ بانوی جهان اسلام عزادارند، هیئت‌های عزاداری در شهرهای مختلف اقدام به برگزاری آیین‌های مذهبی و سوگواری کرده‌اند. مجالس خانگی روضه برپا شده است.

در این ایام همه در تکاپو برای نشان دادن عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت هستند شیعیان به خوبی می‌دانند مادر اهل بیت بانویی بزرگ و رئوف است، در روز قیامت به حرمت این بانو بسیاری از مسلمانان عاقبت بخیر می‌شوند،فاطمه نخستین مدافع حرم است او در دفاع از امام خویش و مولای خویش تا آخرین قطره خون خود ایستاد.

در قرآن کریم که کتاب مسلمانان است و عظمت و شأن این بزرگ بانوی عالم اشاره شده است به طوری که آیه تطهیر، سوره کوثر، آیه اطعام و آیه مودت در شأن این بانوی بزرگوار نازل شده است. پیامبر اکرم (ص) او را برترین زن دو عالم معرفی کرده است. 

رسانه وزین هما خوزستان فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را خدمت محبان اهل بیت و دوستداران این بزرگ بانوی جهان تسلیت عرض نموده. امیدواریم شیعیان پیرو راه فاطمی باشند و در قیامت همه مورد شفاعت بی بی دو عالم قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار