استاندار ایلام با بیان اینکه شهرستان آبدانان کانون توجه استان در حوزه مسایل اقتصادی، اجتماعی و اشتغال است، گفت: اشتغال در شهرستان ها اولویت استان است.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 16 December 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا روز شنبه در دوازدهمین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد:وزیر کشور در برگشت از استان ایلام و در جریان حضور در شهرستان دزفول بازدیدی از بزرگترین مجموعه پرورش قارچ در کشور داشتند و اعلام کردند که شهرستان آبدانان می‌تواند چنین مجموعه ای داشته باشد و ما از راه اندازی این مجموعه در آبدانان حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد: وزیر کشور در جمع مردم شهرستان آبدانان اعلام کردند که اهمیت و اولویت توجه ما در خصوص شهرستان های استان و به ویژه آبدانان، اشتغال است.

استاندار ایلام با بیان اینکه بر این اساس، اشتغال جز اولویت های ما در استان به ویژه در شهرستان آبدانان است، ابراز کرد: امروز شهرستان آبدانان کانون توجه استان در حوزه مسایل اقتصادی، اجتماعی و اشتغال است.

بهرام نیا یادآور شد: راهبرد و برنامه های استان و دستگاه های اجرایی باید با محوریت کانون توجه قرار دادن شهرستان آبدانان برای ایجاد اشتغال باشد.

وی تصریح کرد: طرح ها و تخصیص های اعتباری در قالب تبصره ۱۸ برای مشاغل خانگی و سایر طرح هایی که موجب اشتغال می‌شود به سمت آبدانان سوق داده شود.

استاندار ایلام با تاکید بر تعیین تکلیف و مشخص شدن وضعیت کشتارگاه صنعتی شهرستان آبدانان، خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی برای آبدانان با محوریت اشتغال و تولید طرح معرفی کنند.

وی با تاکید بر اهتمام و توجه بانک های عامل بر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به طرح های اشتغالزایی، ابراز کرد: هر بانکی در استان که نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن به جز نهضت ملی مسکن از جمله خودمالکی تعلل کند به بانک مرکزی برای برخورد قاطع معرفی می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار کرد: یکی از برنامه ها و سیاست های اصلی دولت و نظام توجه به طرح های دانش بنیان و پارک های علمی و فناوری است.

«علی اکبر بسطامی» تصریح کرد: باید تلاش کرد که اعتبارات مربوط به طرح های دانش بنیاد و پارک علم و فناوری استان تحقق یافته و شرکت های دانش بنیاد در راستای تولید علم و تجاری سازی تولیدات مورد توجه قرار گیرند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار