مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز با اشاره به روند تحویل کارگاه‌های مترو از پیمانکار قبلی به شهرداری گفت: انعقاد قراداد متروی اهواز در مدت کمتر از دو ماه قابل انجام است.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 19 December 2023

تابناک خوزستان: ابوالقاسم محبوبی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه متروی اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه دادگاه تجدیدنظر، حکم قطعی خلع ید پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز (کیسون) را صادر کرده است، اجراییه این حکم نیز صادر و کارهای تحویل کارگاه‌ها و تجهیزات در حال انجام است.

وی با بیان اینکه روند تحویل کارگاه‌ها و تجهیزات در حال انجام است اما این روند زمان‌بر است، افزود: لیست ماشین‌آلاتی که باید خارج شوند و ماشین‌آلاتی که باید در کارگاه‌ها بمانند؛ تهیه شده و اسناد و مدارک فنی پروژه نیز بین پیمانکار و مشاور کارفرما در حال تبادل است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز گفت: بخشی از اموالی که در کارگاه‌ها هستند مربوط به پیمانکار و بخشی متعلق به کارفرما است که این اموال تفکیک شده‌اند؛ برنامه خروج این اموال در اختیار مشاور شهرداری اهواز قرار گرفته است و در حال بررسی هستیم چگونه اموال متعلق به پیمانکار از کارگاه‌ها خارج شوند که این کار با نظارت نماینده دادستان انجام می‌شود.

محبوبی بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا تحویل کارگاه‌ها حداکثر در مدت سه ماه انجام شود اما تلاش بر این است که بخش‌هایی از کار زودتر انجام شود.

وی با اشاره به روند مذاکرات با پیمانکار بعدی پروژه، افزود: پیمانکار جدید قطار شهری اهواز باید اعلام آمادگی کند تا بلافاصله پس از تحویل کارگاه‌ها توسط پیمانکار قبلی، کارگاه‌ها را تحویل بگیرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز با اشاره به بازدید وزیر کشور از این پروژه بیان کرد: وزیر کشور دستور داد که فاز اول و دوم این پروژه در کمتر از دو سال جمع‌بندی شود که این کار مستلزم تخصیص اعتبارات مناسبی است و وزیر کشور این قول را داد که اعتبارات خوبی به این پروژه تخصیص دهد تا در مدت کمتر از دو سال این دو فاز راه‌اندازی شوند.

وی عنوان کرد: قرار بود همزمان با حضور وزیر کشور در اهواز، دوستان قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز تشریف بیاورند و تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اهواز و این قرارگاه برای تکمیل خط یک متروی اهواز منعقد شود اما این کار انجام نشد و همچنان در حال مذاکره هستیم و وارد بحث قرارداد این پروژه شده‌ایم تا گام بلندتری برداشته شود.

محبوبی گفت: در صورت توافق بین کارفرما و پیمانکار، انعقاد قراداد متروی اهواز در مدت کمتر از دو ماه قابل انجام است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار