امام جمعه سمنان با اشاره به تشییع پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام در روزهای گذشته در استان‌ها و شهرهای مختلف کشورمان گفت: تشییع پرشور شهدای گمنام، روحیه انقلابی را به جامعه تزریق کرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 22 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان که با حضور شماری از مردم و مسؤولان در مسجد امام خمینی (ره) سمنان اقامه شد، از مردم ایران اسلامی و استان سمنان بابت تشییع باشکوه شهدای گمنام در روزهای اخیر قدردانی کرد.

وی گفت: ۲۸۰ شهید گمنام در روزهای گذشته در استان‌ها و شهرهای مختلف ایران اسلامی تشییع شدند و مردم با حضور صدها هزار نفری خود در آیین تشییع باشکوه این شهیدان، بار دیگر قدردانی خود را از لاله‌های پرپر وطن نشان دادند.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: آیین‌های باشکوه تشییع شهیدان در جای‌جای استان سمنان نیز بسیار قابل افتخار و تقدیر بود و گروه‌های مردمی، زحمات زیادی را در این زمینه متقبل شدند.

مطیعی بیان کرد: تشییع نمادین تابوت حضرت زهرا (س) در سمنان هم‌زمان با روزهای حزن و اندوه سالروز شهادت بی‌بی دو عالم، حضرت صدیقه کبری (س)، به‌خوبی انجام شد و مردم مؤمن و خداجوی سمنان نشان دادند که ارادتشان به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) هر روز بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی میدان‌داری خوبی در برنامه‌های ایام فاطمیه و تشییع پیکر شهدای گمنام داشتند و از تلاش‌های آنها قدردانی می‌شود.

همه باید به پیام‌های شهدا توجه کنند

امام جمعه سمنان ادامه داد: تشییع صدها هزار نفری شهیدان گمنام در اقصی نقاط کشور، پیام‌های زیادی برای دوستان و دشمنانمان دارد و یکی از مهم‌ترین این پیام‌ها، این است که راه شهیدان همواره ادامه دارد و به آخر نمی‌رسد.

مطیعی بیان کرد: مقاومت و ازخودگذشتگی در راه دین و کشور، ایثار و ایستادگی مقابل دشمنان و به‌ویژه مبارزه با ظلم و ظالم از پیام‌های آشکار شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است که امروز باید به آنها توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: مادران شهیدان در این مسیر صبوری‌های فراوانی کردند و زجر بسیار کشیدند و امروز تکریم آنها در حقیقت تکریم ایثار و شکیبایی است.

امام جمعه سمنان ادامه داد: مردم ایران اسلامی همواره نشان داده‌اند که با روحیه انقلابی خود در میدان نبرد با دشمنان ایستاده‌اند و تشییع شهدای گمنام نیز این روحیه را در جامعه تقویت کرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار