نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:تناسبی بین جایگاه حقیقی و حقوقی مدیران وجود داشته باشد، مدیران باید جلوتر از دیگران در انجام امور، مسولیت ها را بپذیرند.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴ 23 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین  الله نور کریمی تبار روز شنبه در درس اخلاق مدیران در نظام اسلامی با بیان اینکه علم مدیریت، دانش انجام کار توسط دیگران است، اظهار کرد: مدیران باید به عنوان راهبران جامعه نقش خود را در جامعه ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی شایسته ترین فرد برای جایگاه مدیریت باید انتخاب شود، ابراز کرد: تناسبی بین جایگاه حقیقی و حقوقی مدیران وجود داشته باشد، مدیران باید جلوتر از دیگران در انجام امور، مسولیت ها را بپذیرند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: وقتی شایستگان در جایگاه واقعی خود قرار نگیرند جامعه از اهداف خود عقب می ماند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: بر اساس روایتی از حضرت امام علی(ع)، کسی که به خوبی بتواند امور را انجام دهد استحقاق قرار گرفتن در جایگاه مدیریت را دارد.

وی بیان کرد: ریاست طلبی، دین مسلمان را از بین می برد و امام صادق(ع)در این خصوص می فرماید کسی که دنبال ریاست طلبی باشد رحمت الهی از او دریغ می شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مدیر در نظام اسلامی باید دارای صلاحیت های علمی، تخصصی و اخلاقی لازم باشد، یادآور شد: از سپردن مدیریت به برخی افراد که دنبال هدف سودپرستانه هستند، در جامعه اسلامی باید خودداری شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه کسی که مدیریت انتخاب می شود باید استحقاق لازم برای حضور در آن جایگاه را داشته باشد، افزود: یکی از آسیب های امروز در جامعه این است که برخی ها در جایگاه قرار گرفته اند که تخصص لازم آن حوزه را ندارد.

وی با تاکید بر توجه مدیران به نظرات کارشناسی در سطح ادارات، ابراز کرد: موفقیت یک اداره و سازمان منوط بر توجه و بهره گیری از نظرات کارشناسی شده در مدیریت آن سازمان است.

امام جمعه ایلام با اشاره به برخی از گرانی های موجود در بازار، گفت: مدیران و مسولان مرتبط باید در راستای تثبیت قیمت ها در بازار گام های اساسی بردارند.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با بیان اینکه دین مبین اسلام بر مشورت تاکید کرده است، گفت: شناخت و علم داشتن به مسائل از جنبه ها و ویژگی های مدیریت است.

وی با تاکید بر لزوم داشتن بصیرت و دانش انجام کار برای مدیران جامعه اسلامی، ابراز کرد: اگر مدیر شایستگی ها، توانمندی ها و دانش لازم را برای اداره امور سازمان خود را نداشته باشد، بودنش در جایگاه مدیریت مانع پیشرفت جامعه اسلامی است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بر اساس روایات اسلامی عمل بدون دانش آسیب آن بیشتر است، ابراز کرد: قرار گرفتن در جایگاه مدیریت در نظام اسلامی یک توفیق الهی است که باید قدردان آن بود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار