معاون توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛
معاون پیشگیری،تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت : ۷۰هزار دانش آموز استثنایی به صورت مستقیم در مدارس ما حضور دارند که با احتساب دانش آموزان تلفیقی و فراگیر، این میزان به حدود ۱۲۰هزار نفر می رسد که در مدارس ما مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱ 26 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد مصطفوی در دیدار با فرماندار ویژه دهلران، بیان داشت : در سطح یک‌هزار و ۷۰۰ مدرسه استثنایی در کشور و ۷۹۰ مرکز جامع سنجش، آموزش،توانبخشی و مداخله به هنگام رشد تربیتی که خدمات لازم را به دانش آموزان دارای مشکل یادگیری ارائه می دهند، سنجش بدو ورود انجام می شود

وی مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری را استقرار گروه‌های توانبخشی دورن مدرسه ای ذکر کرد و  افزود : اعضای این گروه ها، درمانگر، گفتاردرمانگر و مشاور هستند که در قالب یک گروه با رویکرد توانبخشی و نه آموزشی در مدارس فعالیت خواهند داشت.

مصطفوی ادامه داد : مهمترین هدف از حضور در شهرستان‌ها ارزیابی فرایندهای سنجشی در حال انجام است، همچنین در این سفر ارائه خدمت به دانش آموزان دیرآموز و دارای اختلال در یادگیری ویژه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز مطرح کرد : کمبود فضای آموزشی، توجه به زیرساخت‌های آموزشی و تامین وسایل سرمایشی در مدارس از مطالبات جدی مردم این شهرستان به شمار می رود.

وی  گفت :  در دهلران چهار مدرسه استثنایی با ۳۳ دانش آموز فعالیت دارد که لازم مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز با تقدیر از شورای آموزش و پرورش دهلران به عنوان یکی از فعال‌ترین شوراهای آموزش و پرورش استان خاطرشان کرد : در این راستا زحمات، تلاش ها و پیگیری های فرماندار ویژه دهلران قابل تقدیر است.

علی درویشی  به فعالیت ۲۴ مدرسه استثنایی در استان اشاره و اظهار داشت : : ۶۴۵ دانش آموز در این مدارس با تدریس ۲۸۵ فرهنگی مشغول به تحصیل هستند./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار