عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران گفت: قرارگاه خاتم الانبیا هشتمین سازمان بزرگ در سطح جهانی است که موفق به کسب گواهینامه سطح ۴ دلتا و مدیریت پروژه شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ 26 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، محمد رستمی، مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم اختتامیه ارزیابی سازمانی بر مبنای مدل دلتا، اظهار داشت: از ابتدای شکل‌گیری قرارگاه، بحث پیاده‌سازی و اجرای دقیق اصول مدیرت پروژه در دستور کار بوده و همواره پروژه‌های بزرگی که در شرایط معمول قابلیت اجرایی نداشتند، با استفاده از توانمندی‌های مدیریت پروژه در مجموعه قرارگاه، به اجرا رسیده‌اند.

وی افزود: در بخش آب که یکی از موضوعات محوری کشور است، پروژه‌های متعددی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به اجرا رسیده که نقش موثری در کاهش تنش آبی کشور داشته است.

رستمی با بیان اینکه "قرارگاه سازمانی نیست که به روش‌های سنتی پروژه‌ها را به اجرا برساند"، گفت: استفاده از روش‌های بهینه و متعالی مدیریت پروژه، همواره قرارگاه را در زمره سازمان‌های پیشرو قرار داده و توانسته‌ایم با اجرای پروژه‌های مهمی مثل انتقال آب غدیر، انتقال آب همدان، انتقال آب سنندج، انتقال آب شیراز، انتقال آب تبریز و اجرای پروژه‌هایی در انتقال آب در استان‌های سیستان‌وبلوچستان و تهران، نقش‌آفرینی اساسی در رفع تنش آبی داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران با اشاره به اهمیت بحث آب در برنامه ریزی‌های توسعه‌ای کشور، گفت: در خلال بررسی و تدوین برنامه هفتم توسعه، در مجلس طرحی مطرح شد که حکمرانی سیاسی جغرافیایی کشور را بر اساس حوضه‌های آبریز تقسیم‌بندی و بازنگری کنیم که این طرح حتی تا کمیسیون تلفیق مجلس هم پیش رفت.

وی افزود: مباحث مربوط به آب بسیار مباحثی درخور توجه و مهم برای کشور ماست و هلدینگ نیروی قرارگاه خاتم توانسته نقش‌آفرینی موثری در پیشبرد طرح‌های آبی کشور داشته باشد.

رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران با تأکید بر نقش مدیریت صحیح در پیشبرد پروژه‌های زیرساختی، گفت: در ایران ۷۵درصد پروژه‌ها با افزایش هزینه مواجه می‌شوند و ۶۵درصد پروژه‌ها به اهداف سالیانه خود نمی‌رسند و بار مالی آن‌ها بر سال بعد می‌رسد؛ همچنین آمار سازمان مدیریت نشان می‌دهد که در ۵۵درصد پروژه‌ها عامل مدیریتی در مشکلات دخیل است و ۴۵درصد مسائل مربوط به بخش مالی است که در این ۴۵ درصد نیز، بخشی به مسائل مدیریتی باز می‌گردد.

وی ادامه داد: درشرایطی که ۷۰هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور داریم، ارتقای سطح مدیریتی در سازمان‌های پروژه محور و ارزیابی سطح سازمان‌ها اهمیت به‌سزایی پیدا می‌کند که شاهد هستیم در ارزیابی صورت گرفته بر مبنای مدل دلتا به‌عنوان یک مدل شایستگی مدیریت پروژه سازمانی، هلدینگ نیروی قرارگاه موفق شد سطح ۴ گواهینامه دلتا را کسب کند و بدین صورت این هلدینگ، هشتمین سازمان بزرگ در سطح جهانی است که موفق به کسب این گواهینامه در این سطح شده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار