مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام:
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از تامین بیش از ۶۵ درصد برنامه ابلاغی کود در استان خبر داد و گفت: ۳۷ هزار ۴۳۲ تن انواع کود های یارانه ای ازته، فسفاته و پتاسه در قالب الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 28 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سیامک بیگی با بیان اینکه عملکرد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام در سال جاری قابل قبول بوده است، اظهار داشت: برنامه ابلاغی وزارت متبوع در زمینه تامین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی یارانه ای است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون در مجموع انواع نهاده های کشاورزی شامل انواع کودهای یارانه ای بیش از ۳۷ هزار و ۴۳۲ تن انواع کود شیمیایی تدارک یا توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: با وجود کاهش بارش باران در استان، تغذیه خاک و گیاه به بهترین وجه به انجام رسیده و درحال حاضر بیش از ۶۵ درصد برنامه ابلاغی کود استان ایلام تامین شد.

بیگی با تاکید بر اینکه برنامه مصوب سال جاری تامین ۵۶ هزار و ۹۱۹ تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه اعلام شده است، بیان داشت: بخش عمده آن حدود ۹۰ درصد از محل منابع داخلی تامین خواهد شد و به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت تا پایان سال جاری از مقدار مورد انتظار کود عبور کنیم و با ترویج و فرهنگ سازی مصرف متعادل انواع کود های ازته ، فسفاته و پتاسه به همراه کود های آلی و بیولوژیک نیز به وضعیت خوبی از نظر استاندارد جهانی برسیم تا کارایی تولید افت نکند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار