قائم مقام و مدیر حقوقی، امور مجلس و حوزه رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت : ایلام جزء استان های برتر کشور در زمینه تولید بالاترین نرخ گندم قرار گرفت، در حالی که در سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ میزان گندم تولیدی استان ۱۷۳ هزار تن بود.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ 28 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مظاهری افزود : در سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ بیش از ۳۲۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که برای اولین بار رکورد بیشترین برداشت و خرید گندم در تاریخ کشاورزی استان ایلام شکسته شد

وی بیان داشت : تولید محصولات باغبانی در استان در سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ میزان ۲۳ هزار و ۹۸ تن بود که در سال زراعی ۱۴۰۲ این مقدار به ۲۴ هزار و ۶۸۰ تن رسید.

مظاهری ادامه داد : با توجه به اهمیت تولید محصول سالم به مصرف‌کننده، مبارزه بیولوژیک و غیر شیمیایی با آفات در سطح ۵۱ هزار هکتار بوده و ردیابی یا کنترل عوامل زیان‌رسان به محصولات کشاورزی نیز در ۱۳۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد : از تولید ۴۲ هزار تن گوشت قرمز، هزار و ۵۱۴ تن ماهی سردآبی و یک هزار و ۴۴۰ تن ماهی گرم‌آبی در استان خبر داد.

مظاهری گفت :  ۴۱۰ مورد نظارت بر واگذاری طرح‌های دارای محوز با حفظ کاربری و ۱۴۳ مورد مجوز صادر شده در سطح ۹۵ هکتار در استان انجام شده است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار