امام جمعه بخش مرکزی یزد:
امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مسئولان برای حل مشکل آلودگی هوا در برخی از شهرستان‌های استان و وضعیت بازار گوشت سفید و قرمز اقدامات لازم را هرچه سریع‌تر انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۱ 30 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به امیت تقوا در اسلام و احادیث دینی اظهار کرد: تقوا زیربنای ساختن جامعه سالم است و این موضوع در آیات قرآن و احادیث نیز ذکر شده است.
*تقوا زیربنای جامعه سالم است
امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: جامعه‌ای اگر بخواهد در آن تبعیض‌ها وجود نداشته باشد و پیوندهای شایسته را در آن تقویت کند باید تقوا در آن جامعه وجود داشته باشد تا جامعه‌ای سالم رقم خورد.
وی با اشاره به وظایف مسلمانان در برابر احکام الهی تصریح کرد: دفاع از احکام الهی یکی از وظایف مسلمانان در برابر احکام الهی است، در این مرحله باید احکام الهی را بشناسیم و فلسفه آنها را نیز درک کنیم.
مدرسی با بیان اینکه احکام اجتماعی اسلام را باید بشناسیم و فلسفه آن را درک کنیم، عنوان کرد: امنیت، اقتصاد، امر به معروف و نهی از منکر احکامی اجتماعی در ابعاد بزرگ است و به صورت جزئی نیز حجاب یک حکم اجتماعی است.
*احکام ضرری و خشن عمیقا احکام رحمانی هستند
وی با اشاره به دلیل دفاع کردن از احکام الهی اظهار کرد: احکام الهی مظهر رافت و رحمت برای انسان‌ها هستند، حتی احکامی مانند قصاص، اجرای حدود و تعزیرات، مبارزه با ظالمان که در ظاهر نرم نیستند در دل خود تاثیرات مهمی برای اجتماع جای داده است.
امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: همین قصاص اگر موجب حیات در جامعه شود در اسلام تجویز می‌شود اما اگر صرفا برای تَشَفّی خاطر باشد در اسلام آمده که جایز است اما بهتر آن است که عفو کنند و در این زمینه آیات و روایات زیادی در راستای عفو و گذشت و ارزش آن در اسلام بیان شده است.
وی برخی از احکام سنگین و سخت را برای برقراری امنیت در خانواده و زن دانست و گفت: برخی از احکام مانند حکم سنگسار فرد متجاوز نیز برای برقراری امینت خانواده و زن در نظر گرفته شده است و اصولا قوانینی که در اسلام به عنوان احکام ضرری و خشن شناخته می‌شود، احکامی رحمانی است.
مدرسی نشر، تبیین، عمل کردن به احکام الهی و مقابله با افرادی که در قلب خود شک و تردید و دشمنی با اسلام وجود دارد، را از راه‌های دفاع از احکام الهی دانست.
*شهدا محکمات انقلاب هستند و قداست‌زدایی از آنها جایگاهی ندارد
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به فرا رسیدن روز بصیرت و میثاق با ولایت و سالروز نهم دی‌ماه عنوان کرد: فرا رسیدن سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و سالروز شهادت آیت‌الله مصباح یزدی از جمله مناسبت‌های هفته آینده است و جامع بودن تمام این حوادث به دلیل محکمات بودن شخصیت‌های این حوادث است.
وی تصریح کرد: همانگونه که در اسلام، قرآن و احادیث محکماتی داریم و در مقاطعی باید از محکمات استفاده کنیم، در مقطع انقلاب نیز باید از محکمات‌مان استفاده کنیم؛ شهدا جزو محکات انقلاب هستند و قداست‌زدایی از آنها برای ملت ایران جایگاهی ندارد، دشمن بداند که شهدا چشم و چراغ انقلاب و مردم ایران هستند و کسی نمی‌تواند ارزش کار این عزیزان را زیر سوال ببرد.
مدرسی با بیان اینکه متشابهات در پرتو برخی از امور ایجاد می‌شوند، گفت: متشابهاتی که موجب ابهام‌آفرینی می‌شود مانند شخصیت‌سازی از ابتدای اسلام تا کنون وجود داشته و دارد و رویکرد منافقانه با تکیه بر الفاظ و اصطلاحات فریبنده و خاص، قداست‌زدایی و سایر اقدامات مشابه از گذشته تا کنون به عنوان ابزاری برای ابهام‌آفرینی استفاده می‌شود.
امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: در شرایط ابهام وظیفه ما تمسک به محکمات اسلام و انقلاب در پرتو بصیرت است.
* غرب باید در مقابل از بین بردن شخصیت زن پاسخگو باشد
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای جایگاه زن و نگاه غرب تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که غرب باید در مقابل از بین بردن شخصیت زن پاسخگو باشد؛ غرب زن را در دو چیز خلاصه می‌کند که روسپی‌گری و ابزار شهوی و جذب سرمایه و امکانات برای غرب دیدگاهی است که غرب نسبت به زن دارد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: چرا هر مسئله‌ای که خانواده را منهدم می‌کند روز به روز در غرب برجسته‌تر می‌شود؟.
مدرسی با اشاره به مردم‌سالاری دینی تصریح کرد: انتخابات و حضور مردم در پای صندوق‌های رای یک مردم‌سالاری دینی است، حضور آگاهانه و مسلمانانه مردم در پای صندوق‌های رای از مصادیق مردم‌سالاری دینی شناخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار