امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دشمن همواره در حال دشمنی کردن است و اکنون نیز در آستانه انتخابات، نفاق و شایعه پراکنی را آغاز کرده اما مردم ما همواره بصیرانه و آگانه عمل کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۲ 30 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه راه و مسیر انسان‌ها توسط خداوند متعال معین شده است زیرا به بندگان خود عشق و رحمت دارد، اظهار کرد: رحمت خدا گسترده است بنابراین خلقتی که خدا انجام می دهد دارای هدف است.
وی افزود: خداوند متعال برای رسیدن ما به هدف زندگی همه شرایط از قدرت و توانمندی، عقل و درایت، زمین و آسمان، گرما و سرما و ... را فراهم کرده است و این هدف، رسیدن به کمال الهی است.
آیت‌الله ناصری با بیان اینکه در مسیر کمال الهی وسوسه های بسیاری وجود دارد و شیاطین در تلاش برای غفلت دادن به انسان و دور کردن او از مسیر مستقیم هستند، عنوان کرد: همه باید توجه داشته باشیم که این دنیا گذراست و همه آنچه در این دنیا کسب می کنیم را باید بگذاریم و به دنیای باقی برویم بنابراین باید برای دنیای ابدی تلاش کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم، شرط رسیدن به خواسته های دنیوی و اخروی را تقوا دانسته و انسان‌ها را به پیشه کردن تقوا سفارش کرده است.
آیت‌الله ناصری بیان کرد: باید همیشه و در همه حال یاد خدا باشیم و خدا خود وعده داده که اگر یاد من باشید، یاد شما خواهم بود و اینکه خالق یاد بنده باشد، بسیار زیبا و ارزشمند است.
وی با تاکید بر اینکه انسان باید روحیه قدردانی و تشکر را هم نسبت به خدا و هم بندگان خدا داشته باشد، افزود: پاسخ خوب به نعمت های خدا، سپاسگزاری از خداوند است و با جلوگیری از هدر رفت نعمات خدا از زمان و مال و غذا و ... گرفته تا عمر انسان، از کفران نعمت جلوگیری کنیم.
خطیب جمعه یزد تاکید کرد: شکر نعمت، نعمات را افزایش می دهد و هر کدام از ما به جز شکر لسانی باید با استفاده از قلم و قدم و سخن و عمل خود، شاکر نعمات خداوند متعال باشیم.
آیت‌الله ناصری یادآور شد: روحیه قدردانی، سپاسگزاری و عنایت به دیگران، روحیه خوبی است که خداوند از ما خواسته که با بندگان او داشته باشیم.
وی، انقلاب اسلامی، ولایت، شهادت، انسان‌های شجاع و والا را از نعمات الهی دانست و گفت: باید شکرگزار این نعمات باشیم تا خدا آن را افزونی بخشد که برکت این نعمات، امنیت و اقتدار است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جمهوری اسلامی باید راه امام زمانی داشته باشیم زیرا کشور ما مملکت امام زمان(عج) است، افزود: همه به ویژه نسل جدید باید جایگاه خود را بشناسند و یکی از این راه های شناخت، نحوه رفتار استکبار جهانی، کافران و صهیونیست‌هاست؛ هر چه دشمنی آنها بیشتر باشد، بدانید که بیشتر به مسیر خدا نزدیک هستید.
آیت‌الله ناصری ادامه داد: از زمان صدر اسلام که کفار پیامبر(ص) را به شیوه های مختلف آزار دادند و اجازه ندادند قوانین و احکام اسلام به طور کامل در جامعه اجرایی شود تا زمانی که حکومت را از حضرت علی(ع) گرفتند و در یک سیر 1400 ساله، اسلام به طور کامل اجرا نشد و مسلمانان هرگز در یک صف قرار نگرفتند و این روند تا زمان قیام امام خمینی(ره) ادامه داشت.
وی اظهار کرد: خدا به امام راحل توفیق داد تا همه وقایع را در طول 1400 سال گذشته مطالعه و بررسی کند و با کسب تجربه، انقلابی را رقم بزند که مردم همه در یک میدان قرار گرفتند و این انقلاب از صدر اسلام تاکنون اولین انقلابی است که حاکمیت الله را تثبیت کرده و طاغوت ها و استکبار و استعمار را کنار زده و در مقابل همه کفار ایستاده است.
آیت‌الله ناصری تصریح کرد: این انقلاب، انقلاب کمی نبود و شما مردم ایران کلام الهی را پیاده کردید و پای آرمان های اسلامی خود ایستادید و بی جهت نیست که همه مستکبران با شما مخالف هستند زیرا آنها دنبال سعادت ما نیستند و تنها به فکر اهداف خود هستند.
وی افزود: مردم ایران با ایستادگی و مقاومت و با انقلاب خود، اسلام و قرآن را زنده کردند؛ در کشورهای عربی قرآن بسیار می خوانند و حافظان بسیاری نیز دارند اما خلاف قرآن عمل می کنند، به آمریکا و صهیونیست ها پول تزریق می کنند تا آنها آدم کشی و نسل کشی کنند.
آیت‌الله ناصری ادامه داد: پس ایرانی ها ملتی بی نظیر و بزرگ هستند و توجه همه دنیا را به خود جلب کرده اند و شما مردم عزیز باید قدر خود را بدانید.
وی عنوان کرد: مسئولان ما باید برای این مردم کار کنند و اجازه ندهند مردم در شرایط سخت قرار بگیرند زیرا این مردم شایسته خدمت هستند.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: انقلاب ایران اسلامی بسیار بزرگ و نزد خدا عزیز است و دشمنان این انقلاب و نظام از هر فرصتی استفاده می کنند تا علیه این انقلاب، کشور و مردم اقدام کنند و اکنون نیز در آستانه انتخابات، دشمنی های خود را آغاز کرده اند و به دنبال ایجاد نفاق در جامعه و فاصله انداختن میان مردم و نظام اسلامی هستند.
وی افزود: اینها می خواهند ما را به فساد و فحشا مشغول کنند و با تحریک افراد و ایجاد شایعه در جامعه، مردم را به نظام و انقلاب و مسئولان نظام بدبین کنند اما مردم باید بصیر باشند و بتوانند بین دوست و دشمن تفاوت قائل شوند.
آیت‌الله ناصری ادامه داد: خدا مردم را به تقوا و صبر توصیه کرده و وعده داده که اگر صابر باشید و تقوا پیشه کنید، مکر آنها را به خودشان باز خواهیم گرداند.
وی تصریح کرد: آنها می خواهند به هر بهانه ای مردم را به خیابان بکشانند و آنها را بدبین و بی انگیزه کنند در حالی که همه باید همچون 9 دی 1388 با بصیرت، دشمن را از خود برانیم.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید سلیمانی عنوان کرد: شهید سلیمانی حدود 60 سال عمر کرد اما اقداماتی که او برای اسلام کرد، اسلام و اتقلاب را صدها سال جلو برد زیرا خواب و خیال صهیونیست ها را باطل کرد.
وی افزود: نسل جدید، بچه های انقلاب هستند و والدین و معلمان باید با تربیت صحیح، آینده این کشور را درخشان‌تر از قبل رقم بزنند.
خطیب جمعه یزد ادامه داد: جوانان این سرزمین، افرادی باهوش، شجاع و متعهد هستند و امروز می بینیم که در بسیاری از عرصه ها گوی سبقت را از سایر کشورهای مدعی ربوده اند، سرزمین ما سرزمین چنین افرادی است و باید با استفاده از این ظرفیت، کشور را به پیش ببریم و به جامعه امام زمانی تبدیل کنیم.
وی بیان کرد: جوانان ما باید سخنان امام و رهبری که دستور راه است را محقق کنند و با این نقشه راه کشور را در مسیر پیشرفت و رسیدن به تمدن اسلامی قرار دهیم و مسئولان ما نیز قدر این مردم را بدانند و با تمام توان به این مردم بصير و شریف خدمت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار