رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزایش ۵۰ درصدی مسمومیت با مونوکسیدکربن در این استان در پاییز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 31 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، پژمان قرائیان، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران از افزایش ۵۰ درصدی مسمومیت با مونوکسیدکربن در پاییز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: همه‌ساله با آغاز فصل سرما، شاهد بروز موارد متعدد مسمومیت مردم هم‌استانی با مونوکسیدکربن هستیم.

وی گفت: مونوکسیدکربن یک گاز بی‌رنگ، بی‌بو و بسیار سمی است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختی حاصل شده و همه‌ساله منجر به مسمومیت و مرگ می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: از میان ۳۴ نفری که در سه ماه پاییز امسال دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شده‌اند، ۲ نفر توسط نیرو‌های اورژانس در محل حادثه درمان و ۳۲ نفر بعد از اقدامات اولیه برای درمان تکمیلی به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

قرائیان بیان کرد: نکته قابل‌توجه این است که تاکنون مسمومیتی منجر به فوت نداشته‌ایم و شهرستان‌های سمنان و گرمسار بیشترین موارد ناشی از مسمومیت با مونوکسیدکربن را داشته‌اند.

وی به مردم هم‌استانی و مسافران توصیه کرد که در صورت مواجهه با موارد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، مصدوم را به‌سرعت از محل خارج کرده و به فضای آزاد انتقال دهند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: دقت به این نکته حائز اهمیت است که استفاده از وسایل گرمایشی ایمن و استاندارد و رعایت نکات ایمنی در نصب و به‌کارگیری این وسایل از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این حادثه است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار