مدیر امور اراضی جهادکشاورزی لرستان گفت: از ۴ هزار و ۴۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان، تاکنون ۱۵۶۰ هکتار آن یکپارچه‌سازی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 31 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، بهرام میردریکوند با اشاره به پروژه رفع تداخلات ارضی توضیح داد: از مجموع ۱۵۰۸ پلاک که مشکل تداخل داشتند تاکنون ۸۲۳ پلاک در کمیسیون رفع تداخل استان تعیین تکلیف شده است.

به گفته وی مساحت ۸۲۳ پلاکی که رفع تداخل آن‌ها انجام شده یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۰۵ هکتار است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در نتیجه بررسی‌های ۸۲۳ پلاکی که تعیین تکلیف شده‌اند ۳۹ هزار و ۶۹۵ هکتار حق قانونی کشاورزان از منابع ملی کسر و به کشاورزان پس داده شده است.

میر دریکوند با اشاره به اینکه ۸۰ درصد پلاک‌های تداخل ارضی در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شده‌اند، گفت: این در حالی است که قبل از دولت سیزدهم از ۱۵۰۸ پلاکی که مشکل تداخل ارضی داشتند تنها ۴۵ پلاک تعیین تکلیف شده بود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۳۷۹ پلاک تعیین تکلیف شده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما این است که تا پایان سال پروژه رفع تداخل ارضی استان بسته شود.

به گفته مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ۵۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان ۳۴۲ هزار و ۹۰۷ هکتار در نتیجه بررسی کمیسیون تثبیت شده است، یعنی این میزان آماده صدور سند در قالب پروژه کاداستر است.

وی با بیان اینکه بعد از رفع تداخلات ارضی نوبت به پروژه کاداستر می‌رسد، گفت: تا به امروز ۲۶۸ هزار هکتار سند تک برگ یعنی حدود ۷۱۰۰ سند ترک برگ صادر شده است.

مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ۱۴۸۸ مورد گزارش تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۵۰ مورد شناسایی و به آن‌ها اخطار توقف عملیات داده شد که ۳۱۹ مورد آن به اخطار توقف توجهی نداشتند و طبق تبصره دو ماده ۱۰ نسبت به قلع و قمع آن‌ها اقدام شد.

میردریکوند بیان کرد: همچنین امسال برای ۱۹ فقره احکام قطعی صادر شده و ۴۸۳ مورد نیز منتظر صدور حکم توسط مراجع قضائی هستند.

به گفته وی امسال نظارت بر ۵۴۶ مورد مجوز تغییر کاربری و ۵۷۳ مورد نظارت بر واگذاری در اراضی ملی را انجام داده‌ایم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به یکپارچه سازی اراضی استان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به خرد شدن اراضی کشاورزی دولت پروژه یکپارچه سازی را در دستور کار قرار داده است.

میردریکوند با اشاره به اینکه ۲۳ سایت به عنوان پایلوت یکپارچه سازی انتخاب شده است، افزود: از ۴ هزار و ۴۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان که به عنوان پایلوت انتخاب شده تاکنون ۱۵۶۰ هکتار آن یکپارچه سازی شده است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار