رئیس کل دادگستری استان یزد گفت:‌ وقف، سرمایه گذاری ارزشمند برای رفع نیازهای پایدار و عام المنفعه در سطح جامعه است که با روحیه، انفاق، ایثار، فداکاری و نیکوکاری متجلی می شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۳ 01 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد که به میزبانی اداره کل اوقاف، برگزار شد، تصریح کرد: اموال وقفی، اموالی غریبند که اولین هدف متعدیان و متجاوزان به اراضی قرار می گیرند، لذا باید از این سنت حسنه پایدار که بهترین زمینه تحقق تمدن اسلامی است پاسداری کرد.
وی خطاب به نهادها و سازمان ها و اداراتی که از اموال وقفی و اراضی وقفی استفاده می کنند، گفت:‌ واقفین اهداف متعالی و ارزشمندی را برای املاک و اراضی وقف شده در نظر گرفتند که اکنون باید با پرداخت اجاره حداقلی در نظر گرفته شده به تحقق اهداف خیرمندانه واقف کمک کرد.
این مقام قضایی، با بیان اینکه وقف کارکردهای مهمی در حوزه مراکز علمی، آموزشی، درمانی و مدارس دینی دارد، اظهار داشت: نفس وقف در تعالی جامعه اسلامی بسیار موثر است و یکی از اهرم های بسیار خوب اعتقادی برای جبران نیازهای مالی و مادی جامعه به شمار می آید.
وی خاطر نشان کرد: وقف در انحصار فرد، قشر یا طبقه خاصی نیست و این موضوع می تواند به گسترش ارزش های معنوی و الهی در جامعه کمک شایانی نماید.
رئیس کل دادگستری استان یزد از مدیر کل اوقاف یزد و مدیر کل ثبت و اسناد یزد به نیکی یاد کرد و گفت: تلاش و همکاری این دو مجموعه باعث ثبت بیشترین اسناد املاک و اراضی وقفی در کشور شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار