مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام ؛
مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام از اجرای طرح تولید قارچ مشابه "جلگه دز دزفول" در شهرستان آبدانان به دنبال سفر وزیر کشور به جنوب استان ایلام در ۲۳ آذرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷ 02 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد وحیدی  در جریان سفر یک روزه به استان ایلام، ۲۳ آذرماه امسال در سه شهرستان دهلران، آبدانان و دره شهر حضور یافت، وی ابتدا از طریق شهر دزفول استان خوزستان به صورت زمینی وارد شهرستان مرزی دهلران شد و در جمع مردم این شهرستان سخنرانی کرد.

بازدید از طرح های مهم شهرستان های آبدانان و دره شهر از جمله تونل بزرگ در حال اجرای کبیرکوه به طول ۶ هزار و ۳۰۰ متر( شامل یک تونل به طول چهار هزار و ۸۰۰ متر و همچنین هشت تونل کوچک به طول یکهزار و ۵۰۰ متر)، افتتاح مدرسه ۶ کلاسه دهستان ارمو ( مدرسه زنده یاد مسعود آروین)، دیدار مردمی با اقشار مختلف مردم شهرستان دره‌شهر، حضور در مزار شهدای شهر آبدانان و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و شهید "داریوش رضایی نژاد" دانشمند هسته ای کشور، افتتاح مجتمع آموزشی آبدانان، بازدید از مجتمع علوم پزشکی آبدانان و حضور در جمع مردم این شهرستان و شرکت در کارگروه اجتماعی از جمله برنامه های سفر وزیر کشور به استان ایلام بود.

وزیر کشور در مسیر برگشت از استان ایلام، روز جمعه ۲۴ آذرماه در حاشیه سفر چند ساعته از دزفول، از واحد بزرگ تولید قارچ این شهرستان با عنوان شرکت" جلگه دز دزفول " بازدید کرد.

وی در این بازدید در این واحد تولیدی در جریان تمام چرخه تولید قارچ از مرحله تولید کمپوست تا تولید و بسته بندی قارچ قرار گرفت.

وحیدی در جریان این بازدید آمادگی دولت را برای کمک به فعال سازی کارخانه مشابه در آبدانان استان ایلام به منظور حل مشکل بیکاری در این شهر محروم را با توجه به توانمندی‌های این کارخانه و اشتغالزایی بالای محصول تولیدی آن اعلام کرد.

اما امروز ۱۱ دی ماه مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استان به همراه فرماندار آبدانان و جمعی از مدیران جهاد کشاورزی استان در راستای دستور وزیر کشور و تاکید استاندار، از طرح قارچ تولیدی جلگه دز دزفول بازدید کردند.

مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام در حاشیه این بازدید با تاکید بر حمایت استان از طرح های سرمایه‌گذاری مولد و اشتغال‌زا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شهرستان دزفول و استان خوزستان در حوزه مختلف برای سفر به استان و توسعه همکاری‌های ۲ جانبه دعوت به همکاری کرد.

"جمیل شوهانی" در دیدار با فرماندار ویژه دزفول، بخش خصوصی و تیم اقتصادی دولت در خوزستان دیدار و بر ضرورت همکاری‌ها در اقلیم مشترک جنوب غرب کشور با محوریت شهرستان آبدانان به منظور اجرای طرح تولیدی قارچ در شهرستان آبدانان و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

در جریان این یازدید و دیدار با مسئولان شهرستان دزفول، مقرر شد کارگروه مشترک سرمایه‌گذاری و اشتغال باحضور مدیران کل سرمایه‌گذاری و اشتغال و مدیران کل دستگاهای اجرایی و اقتصادی استان های ایلام و خوزستان تشکیل تا زمینه همکاری های بعدی در بخش‌های مختلف کشاورزی، ایجاد گلخانه، مرغ مادر، باغ مادر مرکبات و سایر حوزه های دیگر در شهرستان های استان به ویژه آبدانان فراهم شود./م

 

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار