رئيس پليس فتا استان يزد گفت: ترک تحصيل کردگاني که امروزه از موقعيت خوبي در جامعه برخوردارند و براي پرستيژ اجتماعي خود به دنبال خريد مدرک دانشگاهي هستند، بهترين طعمه براي مجرمان سايبري هستند.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ 02 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سرهنگ "حسن ابوالحسيني" اظهار داشت: مجرمان سايبري با شناسايي برخي افراد در فضاي مجازي به خصوص در شبکه‌هاي اجتماعي و طرح رفاقت با آن‌ها و وسوسه کردن طعمه هاي خود براي خريد مدرک دانشگاهي اين افراد را قرباني اهداف مجرمانه خود مي‌کنند.
وي در خصوص شيوه و شگرد مجرمان سايبري در اين خصوص افزود: مجرمان سايبري يا تقاضاي واريز وجه به حساب‌هاي مشخصي را مي‌کنند و بعد از گرفتن پول ديگر پاسخگو نيستند و يا با هدايت اين افراد به درگاه‌هاي جعلي بانکي اقدام به سرقت اطلاعات بانکي آن‌ها مي‌کنند که در هر دو صورت با توجه به مجرمانه بودن فعل، اين افراد حتي جرات طرح شکايت هم ندارند و به راحتي قرباني مجرمان سايبري مي‌شوند.
رئيس پليس فتا استان يزد يادآور شد: جمع‌آوري اطلاعات متقاضيان از ديگر اقدامات مجرمان سايبري در تبليغ فروش مدرک جعلي است و بعد از جمع آوري اين اطلاعات با مهندسي اجتماعي اين افراد را طعمه اهداف مجرمانه خود مي‌کنند.
سرهنگ ابوالحسيني گفت: فريب تبليغات فروش مدرک تحصيلي در فضاي مجازي به خصوص شبکه‌هاي اجتماعي را نخوريد و در اين خصوص از واريز هرگونه وجه به حساب ديگران خوداري کنيد.
رئيس پليس فتا استان يزد اظهار کرد: افرادي که در فضاي مجازي اقدام به فروش مدارک جعلي مي‌کنند و افرادي که اين مدارک جعلي را خريداري کرده و در جايي ارائه مي‌دهند، مجرم بوده و طبق قانون با اين افراد برخورد مي‌شود.
اين مقام مسئول گفت: هشدار‌هاي پليس فتا را جدي گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش کنيد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار