فرماندار اهواز گفت: راه اندازی میدان میوه و تره بار محله‌ای در اهواز همچون دیگر کلانشهرهای کشور لازم است.
کد خبر: ۱۱۴۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 03 January 2024

تابناک خوزستان: احمد موالی زاده شامگاه سه شنبه در آیین بهره‌برداری از فاز دوم میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز بیان کرد: میدان تره و بار اهواز در مقایسه با دیگر کلان‌شهرها باید در وضعیت مناسبتری قرار گیرد.

وی افتتاح فاز دوم میدان میوه و تره‌بار توسط شهرداری را کار بزرگی دانست و افزود: امروز مردم اهواز از نحوه توزیع میوه و تره‌بار گله‌مند هستند بنابراین باید در جهت رضایتمندی مردم تلاش شود.

موالی زاده گفت: انتظار می رود که در هر منطقه شهرداری یک میدان میوه و تره‌بار راه‌اندازی شود تا مردم دسترسی آسان‌تری داشته باشند.

فرماندار اهواز با بیان اینکه توزیع میوه و تره‌بار به وسیله وانت‌ بارها در شان اهواز نیست ابراز امیدواری کرد: این همت شهرداری ادامه داشته باشد و شاهد توزیع بهتر میوه و تره بار باشیم.

در ادامه شهردار اهواز اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع و مشکلاتی که گریبان‌گیر کشور شده، برای گرفتن حق و حقوق اهواز از حاکمیت، باید اجماع نظر داشته باشبم.

رضا امینی افزود: همه اعضای شورای شهر دغدغه شهر را دارند اما عوامل بیرون از شهرداری با ریشه در سیاست‌های دشمنان خارج از کشور، موجب ایجاد تفرقه شده است.

وی با تاکید براینکه اهواز دیگر آب گل‌آلودی نیست که هر کسی بخواهد از آن ماهی بگیرد بیان کرد: امروز در شهرداری، شایسته‌سالاری جایگزین رانت و ارتباط شده و امپراطوری برخی از پیمانکاری‌ها از بین رفته است.

امینی با بیان اینکه اهواز از کورس رقابت با کلانشهرها فاصله گرفته است تصریح کرد: هر یک از مشکلات متعدد این شهر، می‌تواند یک کلانشهر را زمین‌گیر کند که یکی از آنها میدان تره و بار است.

شهردار اهواز هم‌افزایی و وحدت را تنها راه برای پیش بردن کارها دانست و افزود: متاسفانه به دلیل نبود هماهنگی و اتحاد در خوزستان و اهواز، سرعت رسیدن منابع به خوزستان به شدت کاهش یافته است؛ آنهایی که پنبه‌ در گوششان گذاشته اند باید این حقیقت را به دیگران منتقل کنند در غیر این صورت به مردم جفا کرده‌اند.

وی اعتبارات وصول شده ۲ سال و نیم شهرداری را ۱۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، به عنوان عوارض آلایندگی به شهرداری اهواز پرداخت شد اما این موضوع به شکل منفی در جامعه انتقال یافت.

امینی ادامه داد: این اقدام باعث شد تا افرادی که در پایتخت مخالف رسیدن حق آلایندگی به اهواز و خوزستان بودند، مانع بر سر راه ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش پروژه فاز دوم میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز به مساحت ۱۰ هکتار با مشارکت بخش خصوصی در ۳۹ غرفه به ارزش ۹۸۰ میلیارد ریال پس از ۱۲ سال به بهره‌برداری رسید.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار