شهردار آبادان گفت: احداث پل ارتباطی بین آبادان - بصره بر اروندرود در دستور کار قرار دارد و مطالعات اولیه آن نیز آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ 03 January 2024

تابناک خوزستان: یاسین کاوه‌پور اظهار کرد: احداث این پل با هدف توسعه اقتصادی، رونق گرشگری و کوتاه شدن مسیر عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: مکاتبات احداث این پل با طرف عراقی انجام شده ضمن اینکه رایزنی نیز با وزیر کشور، استاندار، معاون عمرانی و امنیتی وزیر و سرکنسولگر ایران در بصره صورت گرفته است.

شهردار آبادان گفت: در صورت توافق و با جذب اعتبار از سوی وزارت کشور و سازمان منطقه آزاد اروند عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد تا شاهد رونق اقتصادی و گردشگری بیشتری در آبادان نسبت به گذشته باشیم.

کاوه‌پور بیان کرد: برای طراحی این پل با اساتید دانشگاهی تهران آغاز شده و قطعا احداث آن منشا رونق اقتصادی و تعاملات فرهنگی بیشتر بین آبادان و بصره می‌شود.

وی افزود: آبادان شهری مرزی است ولی به واسطه اروندرود دسترسی از طریق خودرو به عراق از آن وجود ندارد و احداث این پل عامل مهمی برای توسعه شهری آبادان خواهد بود.

شهردار آبادان اظهار کرد: برای احداث این پل چند نقطه در نظر گرفته شده که پس از توافقات نهایی نقطه مورد نظر تایید و عملیات احداث آغاز خواهد شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار