با فرارسیدن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، رویداد ملی «روایت حبیب» در زورخانه علی ابن ابیطالب(ع) اردبیل همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 03 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، گود زورخانه امام علی علیه‌السلام اردبیل میزبان پهلوانانی از جنس مردانگی، صبر و مقاومت بود. رویدادی ملی با عنوان «روایت حبیب» که با مشارکت ادارات و سازمان‌های مختلف مصادف با شب شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی هم‌زمان با سراسر کشور در محل زورخانه علی ابن ابیطالب(ع) برگزار شد.

اجرای سرود، پخش نماهنگ، اجرای گروه نمایش و هنرنمایی ورزشکاران رشته باستانی، تحلیل و بررسی مولفه‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی توسط سردار کریمیان و روایت خاطرات جبهه مقاومت توسط سرهنگ عبدی، از بخش‌های اصلی این مراسم بود.

 

تفکر و آرمان‌های شهید سلیمانی فراتر از خاورمیانه بود

غلام عسگر کریمیان در این مراسم که همزمان با سراسر کشور در اردبیل برگزار شد٬ اظهار کرد: علت این که شهید سلیمانی را همه دوست دارند این است که وی یک مرد خدایی و مؤمن واقعی بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی یک مرد جهانی بود زیرا که تفکر، نگاه و آرمان‌های او جهانی بود٬ افزود: در کل انقلاب اسلامی یک انقلاب جهان شمول و جهانی است و آرزوی امام خمینی (ره) در تحقق بسیج جهانی اسلام به دست قاسم سلیمانی و یاران قاسم سلیمانی در جبهه‌ای به وسعت مقاومت در مقابل یزیدیان زمان یعنی نظام سلطه تشکیل شده است.

 

فرمانده سابق سپاه عاشورا تصریح کرد: علت اساسی این که رهبر انقلاب شهید قاسم سلیمانی را به عنوان مکتب معرفی کردند٬ این بود که وی یک راه اطمینان بخش برای رسیدن به قله‌های عزت و افتخار و دستیابی به مدارج عالی انسانی است و ما می‌توانیم با پیمودن این راه به مدارج عالی انسانی که هدف اصلی خلقت بشر است٬ دست پیدا کنیم.

کریمیان عنوان کرد: قاسم سلیمانی فقط مرد میدان جنگ نظامی نبود بلکه در همه عرصه‌ها میدان‌دار بود؛ وی یک پهلوان تمام عیار بود و قدرت خود را در راستای دفاع از مظلوم استفاده می‌کرد نه بر علیه مظلوم و او مدافع مظلومان و مستضعفان بود.

 

وی گفت: سردار سلیمانی مصداق بارزی بر آیه «اشدا علی کفار و رحما بینهم» بود چرا که با شهدا با خانواده و فرزندان شهدا و با محرومین و طبقات آسیب‌دیده جامعه به شدت مهربان و متواضع بود ولی در مقابل دشمنان مانند آهن سخت و محکم بود.

فرمانده سابق سپاه عاشورا ادامه داد: یکی از خصلت‌های سردار سلیمانی خدا ترس بودن و پارسایی بود و این خصلت باعث شده بود که خداوند به او قدرت دهد تا از استکبار جهانی هراسی نداشته باشد و همان راهی که امام خمینی (ره) آن را برای ما ترسیم کرده و فرمودند «که به خدا من تا به حال نترسیدم چرا که این شجاعت عقبه‌ای به وسعت معنویت و تکیه به خداوند دارد.»

 

کریمیان بیان کرد: سردار سلیمانی یک روستایی‌زاده از منطقه‌ای دور افتاده و کویری بود٬ ولی چون با خدا بود، خداوند هم به وی عزت داد و تبدیل به یکی از شخصیت‌های نظامی، سیاسی و حتی در عرصه فرهنگی می‌شود؛ با سبک زندگی ایرانی و اسلامی می‌زیست و جهاد تبیین را به خوبی انجام می‌داد.

وی گفت: قاسم سلیمانی همچون مولای خود حضرت عباس(ع) مرید ولایت و به آن وفادار بود و درس وفاداری را از وی آموخت و تا آخرین لحظه به ولایت وفادار ماند و با عمل انقلابی در تمامی عرصه‌ها روحیه نهضتی را از دست نداد و به خاطر آن به دست بدترین و ظالم‌ترین انسان‌های روی زمین به شهادت رسید.

 

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به سخنان یکی از سناتورهای معروف آمریکایی اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی برای دشمنان به مراتب خطرناک‌تر از ژنرال قاسم سلیمانی است چرا که دیدیم که خون شهید بر زمین نمی‌ماند همانطور که خون حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بعد ۱۴۰۰ سال بر زمین نماند که هیچ روز به روز حرارت محبتش در قلب‌های مؤمنان به جوش می‌آید.

کریمیان افزود: خون قاسم سلیمانی نیز خانه دشمن را خراب کرد و خراب‌تر نیز می‌شود و جبهه مقاومت با توکل به خدا در آینده‌ای نزدیک به پیروزی نهایی می‌رسد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار