یک قلاده یوزپلنگ مادر با 2 توله‌اش در اطراف روستای فیروزآباد استان سمنان مشاهده و تصویربرداری شدند.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 04 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، همکاران همیار محیط‌بان به همراه محیط‌بانان عباس‌آباد توران شهرستان شاهرود از سه قلاده یوزپلنگ آسیایی شامل یک قلاده مادر با 2 توله تصویربرداری کردند.

این یوزها در اطراف روستای فیروزآباد دیده و حاضران موفق به تصویربرداری از این گونه باارزش بین‌المللی شدند.

این یوزپلنگ‌های ایرانی در محدوده حفاظت مشارکتی مؤسسه یوزکنام پل ابریشم که اخیراً در توافقنامه مشترک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و استانداری ۲ استان خراسان شمالی و سمنان مورد پایش حفاظتی قرار گرفته، دیده شدند.

حفاظت مشارکتی یوزکنام پل ابریشم به وسعت حدود ۳۹۲ هزار هکتار در محدوده 2 استان خراسان شمالی و سمنان بین توران و خوش‌ییلاق از سمنان و میاندشت از خراسان شمالی اجرا می‌شود.

این طرح با سرمایه‌گذاری میلیاردی و جذب نیروی همیار محیط‌بان مؤسسه یوزکنام پل ابریشم و تهیه و تأمین تجهیزات پایشی در راستای حفاظت از زیستگاه و طعمه‌های یوزپلنگ آسیایی در آذرماه سال جاری اجرایی شده است.

در نخستین پایش نیروهای همیار محیط‌بان در محدوده حفاظت مشارکتی، یک قلاده یوز مادر به همراه ۲ توله مشاهده و تصویر آنها ثبت شد.

محیط‌بان حسین عجم، تصویربردار این یوزها بوده و ابراز امیدواری شده که با رویکرد نوین سازمان حفاظت محیط‌زیست در راه‌اندازی حفاظت‌گاه‌های مشارکتی و حضور مردم، بیش از پیش از تنوع زیستی غنی استان به‌ویژه گونه یوزپلنگ آسیایی حفاظت شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار